tisdag 1 december 2009

Kalender

Jag har sytt en adventskalender ur boken "Jul med Tildas vänner", fast vi inte har några barn som bor här hemma mera...Men så ville två flickor gärna ha den, flickor som varit i "adventskalenderåldern" för sisådär 10 år sen, och helt plötsligt kommit i den igen! Men är man riktigt vuxen har man ju barnasinnet kvar!


Det är ganska mycket småpysslande innan den är klar, först tyckte jag att jag hade förstört den när jag målade på "frosteffekten", men när jag penslade på lite glitter, över det vita, blev det bättre.


Att sy 24 st tygpåsar och fylla dom med lite godis tar ju lite tid, men vad gör man inte för att glädja nån, såhär i adventstider. Ska jag vara riktigt ärlig, så hade jag kul när jag sydde kalendern och skulle få överraska nån med små godispåsar.

Nu till en annan kalender och en som alltid ska vara med på bild...

...just det, våran NASSE får representera december månad 2010 i "Katthusets kalender"!! En liten nasse bredvid en stor Nasse...hmm, tror ni han bryr sig i om han är kändis eller ej?, neej, han har ju varit med i en tidning tidigare så han är van. "Katthuset" är en plats där hemlösa katter får vård, mat, veterinärbesök osv., det är frivilliga som gör ett jättejobb för dessa stackars katter och många av dom har tur att få ett nytt hem via Katthuset.

Jag och våran "kändis" önskar er alla en bra början på veckan, och jag vill också säga ett TACK till alla som skriver en kommentar när ni besöker min blogg!

26 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Så koselig med sydd kalender. Heldige er jentene som får denne...

Lycka är ~ Onnea on sa...

va roligt med en kändis i huset ;9
kalendern är ju jättefin! Tycker frost och glitter passar fint.
~marita~

Erica sa...

Har tittat och beundrat denna kalender i boken, den är verkligen fin! Lika så din variant, UNDERBAR! Tänk om man kunde sy som du..

Kram, Erica

annika sa...

Whoawh vilken kalender. Måste kolla i boken för jag är nog inte heller så stor att jag säger nej till en sån fin grej. Blev bra med glittret uppepå.
annika

Livet på Vestergård sa...

Vad roligt med en så fin kalender. Vad gör det att man är stor :)
Jag tycker att det blev fint med frosteffekten. Ha det bra!

Lyckoslanten sa...

Oj, oj vilket fint arbete nu igen! Du ska veta att jag blir sugen på det där, men nu njuter jag av att se ditt fina. Man kan visst inte få för många kalendrar, vare sig i adventstid eller annars. Och för stor blir man nog aldrig så här i juletid!

Vform sa...

Jättefina kalender du sytt!
Och vilket arbete ... men säkert mödan värd!
Nasse va väldigt fin på "sin" kalender också :o)

Fortsatt fin vecka! V.

Birgitta sa...

Vilka söta kalendrar du sytt. Tänk jag har aldrig haft någon sådan.
Ha det gott
Kram Birgitta

paula sa...

Hello
O what an beauty .I have to made it next year realy I love it
greetings Paula

Margie’s daughter Leiny sa...

Your advent calender is so beautiful. So much work but worth it all, the silver glitter looks perfect. As crafters we see our own mistakes but other crafters do not. Happy Advent. Hugs, Margie.

Prästgårds Maria sa...

Men vilken kalender! Den finaste jag sett! Mina fick bara chokladkalendrar och legokalendrar. Och William har öppnat alla luckor på sina redan...
Tänk vad många hemlösa katter det finns. Man fattar inte! Jag skulle kunna ta hem alla om det gick.
Från det ena till det andra... Vad fint du gjort till advent!

Ha en härlig fortsättning på veckan!Kram

linéa sa...

Din kalender är helt enkelt underbar! Ha en fin vecka.
:-)

Monica sa...

En sån underbar kalender! Önskar jag var lika duktig på att sy. Mina döttrar får än så länge hålla till godo med köpta kalendrar.
Ha så bra!
-Monica-

dottern sa...

De två flickorna har hittills varit mer än nöjda med innehållet i kalendern :D

Lotta i S-vall sa...

Åhh vikken jätte fin kalender, en sån skulle jag vilja ha på min vägg

Ha´re gott

LIZ sa...

Har beundrat din fina kalender
du har verkligen lyckats med den.
Man mår bra av att va lite barnslig
så njut av din julkalender.
Ha en god fortsättning
i tomteverkstan.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs..här inne har jag nóg aldrig varit!!!
så fint du har det..o vilken söt tilda kalender du sytt!!
Bara älskar tilda..och bara älskar julen o dess kalendrar!!!

~~Trevlig Helg~~
Kramis ♥ Millan

Lappeklipp sa...

Himmel och pannkaka så fin adventskalender du har gjort, vem skulle inte vilja ha den på väggen, jag bara frågar?????
Din Nasse är ju bara för charmig, är det paparatsis från Katthuset som varit och fotat din kändisvän?
Vi ses på söndag.
Kram L.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Kalenderen din var kjempesøt, og jeg forstår godt de små(store!)jentene som ville ha den!

Jeg har julekalender på min blogg for "store jenter", og du er velkommen til å delta!

Klem Cathrine :-)

meas vardag sa...

Det va den finaste kalender jag sett!

natalia Carlota vallejos sa...

muy bellos tus patchs felicitaciones|

agnes sa...

einfach *zauberhaft* schön,
LG
agnes

Birgitta sa...

Vilken vacker adventskalender du sytt. Det är så roligt att titta in till dej och se allt vackert du gör. Och så får jag gratulera dej till vinsten av den fina väskan hos Lappeklipp.
Kram Birgitta

Fru Pigalopp sa...

Åh, så hyggelig kalender det ble. Tilda- søt...
Så fint at den blir tatt i bruk.

Umm-Yara sa...

Alldeles, alldeles underbar är din adventskalender! Slår t.o.m. den i korsstygn med nallen (nallarna?)du gjorde för många år sen. Och grattis till vinsten på Lappeklipps blog! Avis blir man allt :)

Enga Krahmer sa...

huhuuuuu
der Kalender sieht ja knuffig aus
lg Enga