torsdag 16 februari 2012

Egen Ängel

Ni kanske tror att jag har hela huset fullt med "Tildor", det har jag i och för sig, men dom flesta är uppställda som modeller på hyllor i mitt syrum, så jag har inte "huset fullt" bara en ängel i sovrummet och så finns det väl nån här och där i nåt annat rum...Nu har det flyttat in en alldeles egen ängel i vardagsrummet!

Egentligen är det ju ingen ängel, för den har inga vingar. Jag fick det inte att passa med vingar på henne fast jag hur jag provade mig fram med olika vingar.


Kinderna är inte så här starkt röda i verkligheten som dom ser ut på bilden, jag använder VersaColor, Old Rose 57 stämpeldyna till kinder på mina Tildor, men det går bra med lite läppstift också om man vill.

Ibland när jag hittar ett tyg så vet jag att det måste jag ha, det är bara en känsla som kommer över mig, jag vet inte vad jag ska ha det till och det kan ligga flera år i skåpet innan tyget kommer till användning. Ylletyget som jackan är sydd av är just en sån tygbit, mjukt "tovat", tunt, väldigt fint ylletyg som är som gjord för den här jackan!

Yllejacka behöver vi alla ha i detta väder, här blåser det, snöar och är inte alls nåt trevligt väder. I går kom det massor med snö här, så vi fick ta hjälp av en traktor att få bort all snö från gården.

Spets och band har jag ganska mycket av i mina lådor, där kommer den där "måstehakänslan" fram igen när jag ser nåt av dessa två saker och självklart har jag sytt fast dem på kläderna till dockan...

Den fina knappen har jag köpt här, om jag inte minns helt fel.

Jaa, så sitter hon då, min egen ängel, på byrån i vardagsrummet...i sin fina yllejacka, spets- och bandprydd kjol, byxor med spets dom också i benen, rosor på kinden och i hår...riktigt nöjd med henne blev jag!
Nu ska jag ha åtta dagar ledigt och börjar den ledigheten med en lite resa till vårt västra grannland...Ha en trevlig helg!!
( P.S. Om "Miss Juni" läser detta, ta kontakt, för jag får inte kontakt med dig, min e-mail finns här på bloggen)

19 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

En underbar egen ängel har du sytt! Du är så duktig och jag förstår inte hur du hinner sy så många änglar. Jag började på en ängel i somras och nu är den nästan klar, kanske det går fortare med nästa.
Ha en fin ledighet!
Kram Eva

Catarina sa...

Men visst ska du ha en egen Ängel! Och den är ju bara såå fin!! Alla dina änglar ser så välgjorda och fina ut.
Önskar dig en riktigt skön semester.
Catarina

Helene sa...

Så ljuvlig:)..

Nette Cecilia sa...

så vackert du kan nog din sak du ,kram o trevlig resa ,Nette

annika sa...

Helt ljuvlig Tilda.
Känner igen det där habegäret med tyg.

Kram

Unknown sa...

Beautiful, clear!

Pysselfarmor sa...

Så vacker Tilda...och jag känner så där också för garn och tyg...måste ha!

psssttt nytt mönster hos mig som du kanske gillar....

Lyckoslanten sa...

Så vacker ängel med finfin jacka! Jag märkte när jag sydde min sy-ängel att jag hade glömt vingarna ;o) men den får vara en ängel i alla fall, precis som din! ♥

EL RINCON DE CHELO sa...

Que bonita!! me encanta así....tan blanquita!!!! parece la reina de las nieves, besos

Chelo

LaBelleCuisine Miniaturas / ShabbyParis Dolls sa...

Muito bonita, adoro as cores suaves!
Bjinho
Marina

Estação de Artes - by bia sa...

Seu blog é lindo demais, adorei!!! Parabéns por ter não que criam peças tão lindas! Um grande abraço
Beatriz - Bia

Lilla Pysselvrån sa...

Känns som jag upprepar mig, men jag är ju också en stor beundrare till dina fina alster, och måste säga det igen; vilken UNDERBAR, LJUVLIG "icke-ängel" du sytt!! Ser så mjuk ut i den fina kappan..

Vi har också MASSOR med snö.. nästan så man undrar om det kommer en vår efter detta..

Önskar dig en trevlig resa (kanske i mina hemtrakter? ;-)) och trevlig helg!

Kram, Erica

Satu Pysselblogg ! sa...

Hon är fantastisk din Tilda! Underbar jacka hon har!
Kram Satu

Livet på Vestergård sa...

Nu blev jag nästan inspirerad att börja sy Tilda igen :)
Jättesöt är hon din nya Tilda. Bra att ha material färdigt i skåpen när inspirationen kommer.
Kram Kicki

Louise sa...

Oj vad hon är vacker! Jag uppskattar speciellt hur fina dina "hår" är! Efter några dockor vet jag hur svårt det är att få fina ansikten och hår! ha en fin resa!

Linda sa...

Hon är alldeles underbar, massor av vackra detaljer!

Das Bellas sa...

Hi, i am from Brasil and following your beautiful blog. I love Tilda too, thanks for share ;)))
Bella
http://dasbellas.blogspot.com

Ulla's Quilt World sa...

So lovely! Thank you for your lovely blog!
www.quiltworld2.blogspot.com
Yours, Ulla (from Finland)

Erika sa...

Jag tycker det är vackert .... Jag är mållös ..... ett mästerverk ..... jag gillar sömnad kläder, färgerna, men särskilt ansiktet! grattis!
Hej, Erika.
http://lafatadeifiori.blogspot.com/