lördag 12 januari 2013

Vintervitt

Jag har inte skrivit kommentarer i era bloggar på en tid och jag får väl skylla på att jag har arbetet ofta nätter den senaste tiden med kväll-och dagskift emellan och då blir man lite seg och inte orkar hänga med i vardagen riktigt. I dag har jag avslutat ett natt skift (= 2 nätter) och för att få dygnet på " rätt köl " igen har jag försökt hålla mig vaken med en promenad och lite fotografering. Nu blir det många bilder på rad...


Vilket vackert vintervitt landskap vi har nu! Mycket snö och ca -8 grader idag, perfekt dag för en promenad!


Skönt att komma in i värmen och ta en kopp te!


Vårblommor...


Jag har som sagt inte gjort så mycket idag och jag ska fortsätta med att koppla av med min stickning ( koftan ) och så blir det bastu senare i kväll så jag kan sova gott inatt. Min arbetskamrat har stickat sjalen...


Vår stora charmör hälsar och önskar er alla en fortsatt skön helg!
P.S. TACK för alla kommentarer jag får, när jag har fått dagsrytmen tillbaka ska jag besöka er och skriva ner en hälsning till er också.

16 kommentarer:

Peziperli sa...

What a wonderful winterwonderland!!!
I love your pictures and your handcraft!
Greetings, Petra

Tilkkureppu sa...

Ihania talvikuvia!
Hyvää Viikonloppua!

Vardag och flärd sa...

Underbara vinterbilder! Här var det längesen vi hade snö, det kom några korn igår men mer blev det inte.
Ha det fint!
Kram Eva

Nette Cecilia sa...

Vackert var det när vi for förbi dig ikväll du har det på fina bilder.Har varit och hälsat på mamma på bädden .Det är lite hit och dit med hennes hälsa ,kram Nette

umulie sa...

Vakre bilder! Her er det -17, så jeg har holdt meg inne i dag. Jeg har sydd min første Tilda kakeenge. Den var rask å lage, så det blir neppe den siste:). God hälj! Kram umulie

Janne i Fagerlia sa...

Så heldige der er som har fått hvitt på marken igjen. Her har vi også fått kuldegrader, men snøen er fortsatt borte.

Riktig god søndag!

Lizzan sa...

Underbara vinterbilder! Det är så vackert med snöbeklädda träd!
Ha en fin söndag!
Kram Lizzan

Meta sa...

Viket fint landskap du har vid dig. här är det lite kallt men ingen snö på träden bara på marken. Ha en skön söndag
Kram Meta

Sirpa sa...

Hassua... selailin kuviasi ja huomasin kuvan "projektistasi" - katsoin, että "ai, sinäkin olet tehnyt salomonin solmuilla huivin" , kunnes luin kirjoittamasi tekstin ja tajusi, että sehän olikin se mun tekemä... Voi hölmöä mua ;) Tässä oon sitä nyt naureskellut...
Ihania muuten noi talvikuvat :D

Sirpa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pilar sa...

Vackra fotografier, gosig katt och idylliska landskap. Det måste vara hårt arbete på natten, ta hand. En kyss

Dovilė sa...

white fairytale:)

Lyckoslanten sa...

Trodde jag hade kommenterat detta fina inlägg! Men man hinner inte alltid ge sig tid för det. Vackra snövita bilder! ♥

Malin sa...

Vilka vackra bilder!
Kram Malin

Anonym sa...

Här finns fina bilder - trevlig helg !

Sari sa...

Ja, visst är det vackert nu med all snö!!! Imorgon ska jag försöka ta mig ut på en promenad. Det har varit väldigt dåligt med den biten den senaste tiden... Halvåret, kanske....
Trevlig helg!
Kram Sari