söndag 5 maj 2013

146 för lite...

Så har vi varit första gången med båt till sommarstugan i år! Jag kan väl inte påstå att det var nån sommarvärme vi hade där, + 6 grader, men inne var det varmt när vi eldade i kaminen. Solen sken i går så vi kunde vara ute och räfsa bort "vassbalarna" som låg högt uppe på gården. "Herr Käranån" hade ut nät och fick en enda sik!


Vattnet är iskallt, det ligger ännu snödrivor inne i skogen och längs stränderna och ett litet isflak flöt förbi bryggan och blev mindre och mindre...Vi var faktiskt och doppade oss i havet, det var ju när vi bada bastu, men oj så kallt det var!!

 Ett konserverat havtornsbär från hösten låg kvar bland löven och fetknopparna växer över allt i bergs sprickorna, de lyser som gula tuvor sen på sommaren.

 Sängkläderna ska ut på vädring efter vintern, men nån storstädning började jag inte med, det gör jag nästa gång...

Mitt evighetsprojekt! Jag syr hexagoner bara när jag är ute vid sommarstugan och nu plockade jag fram det för att se hur jag långt jag egentligen hade kommit på det, jag kan ju inte minnas alla mina tygbitar och lappar från ifjol. 11 rader hade jag sytt ihop, men jag vet inte HUR jag hade räknat, för jag tycker bara att jag skulle ha alla hexagoner klara och fortsätta sy ihop det...Nu när jag satte ihop raderna så fattas det 146 st. hexagoner!... hur tänkte jag där...hmmm...nåja, det är bara att klippa ut 146 st. hexagoner till då!
Här har det regnat idag, och jag håller på att packa min väska för jag ska fara bort en vecka! Det blir inte så himla långt borta och jag måste rehabilitera min fysiska hälsa en hel vecka anser de på arbetshälsovården! Ni ska ha det så bra! 

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Ha det så skönt på din rehab .här kom det sik så det blev till salu för farfar han slutade räkna vid 50 det var säkert lika många till .Kallt är det nog idag men här är det fönstertvätt på gång så de är svettigt utan värme ute .Värmen lär komma i morgon .Du har nog ett evighetsprojekt där ute i skärgården ,Kram nette

Linnéa sa...

oj, vilket syprojekt du håller på att ro i hamn. Jag lyfter på hatten och också åt det att ni var och doppa er, strong.
Lycka till med rehabiliteringen.
Linnéa

Hantverkarglädje sa...

Ja usch vad kallt det måtte vara vid havet. Jag har också det där villastädandet framför mig. Inte roligt just detta men nog är man mest sugen på villalivet på våren när allt grönskar.
Väldigt tuffa människor ni är som doppat er redan. Jag skulle då inte för mitt liv gå och doppa mig så här års.

Lisbet sa...

Så mysigt med dopp efter bastun och jag kan förstå att ni hade bråttom tillbaka in i värmen :)
Njut av din ledighet.
kram

Jill sa...

Det är ju beundransvärt det du syr. Ett livsverk! Såg kallt ut i vattnet inget dopp där inte för mig iallafall. Krutgumma, det är vad du är!Ha det gott!