torsdag 17 april 2014

GLAD PÅSK!

Skärtorsdag...alla stressar...mat ska inhandlas, kanske nåt gott att dricka till maten, godis, blommor...listan är lång! Jag slutade mitt arbetspass 07:15 idag, sov "från och till" ca 3 timmar och for in till stan ( nästan med livet som insats kändes det ) och handlade mat. När jag har arbetat natt brukar jag undvika att köra bil, hjärnan är inte riktigt med, man har gjort nån undersökning att man har samma reaktionsförmåga som om man hade 1 promille alkohol i blodet efter ett natt skift och jag är helt säker på att det stämmer! Nåja, jag hade 2 saker som skulle med hem, sparris och en "mokkula", jag tänker inte gå närmare in på vad det senare är, men man behöver det till datorn när man ska vara långt ute i skärgården och vill anv. internet...jag hade båda sakerna + en hel del annat med mig hem. Nu har jag gravat ( egen fiskad ) öring, pajen är klar, fiskgelén likaså och en hel del väskor är färdigt packade för i morgon far vi ut till sommarstugan med båt 1:a gången i år! Jag ska fira 2 dagar av Påsken med "Herr Käranån" ute vid sommarstugan, men på Påskdagen är det dags igen att vara på arbetet och innan dess ska jag hinna bada bastu och kanske doppa mig i ett iskallt hav...vi får se. 


Jag önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK!

11 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Tror att du minsann vaknar till ordentligt om du går och doppar dig i havet. Ha det trevligt där ute. Vi var i går och hämtade upp abborrar. Röktes i dag och det var mums. Lite smakligare med lax men en katza får man inga såna. Ha det gott där vid havet.

Gugis Pärlor sa...

Det är väl inte alla påskar som man tar sig ut till sommarstugan? Kan tro att det är många som denna påsk firar i skärgården med öppet vatten och allt! Ha det bra!

Glad Påsk!

Nette Cecilia sa...

Trevlig påsk på villan ,vi tänker sätta båten i sjön på måndag ,Nette

Vardag och flärd sa...

Doppa sig i havet och bastu är härligt, jag blir avundsjuk! Hade vi haft bastu hade jag också hoppat i nu.
Ha en fin påsk i stugan!
Kram Eva

Lycka är ~ Onnea on sa...

ha en riktigt skön och avkopplande påsk på stugan.
~M~

LoNiPe sa...

Glad Påsk på dig också och hoppas dina lediga dagar blir precis som du vill ha dem. Må så gott. Kram Lotta

LisaMatilda sa...

Hoppas att du får härliga dagar i stugan.
Glad Påsk!

Vform sa...

SKÖN PÅSK till Er båda!
Härligt med sjöliv!
Kram ♥

Mina fotostunder sa...

Gott med egen fisk!
Bastu är ju skönt men dopp i sjön är väl litet tidigt ;)
Ha en riktigt skön påskhelg ute på villan!

Livet på Vestergård sa...

Så roligt att få fira påsken på sommarstugan. Hoppas att vi snart får båten i sjön också ...
Ha en fin fortsättning på påsken även om du jobbar!

Synnöve sa...

Mokkula kallas visst Dångel i Sverige.