måndag 23 februari 2015

Krokus & Kanin

Jag har virkar påsk-kaniner! Nu har jag suttit och sökt mönstret på kaninerna och hittar det förstås inte, jag vet bara att jag såg det på den här bloggen: "Bunny Mummy" och det är samma mönster som på ugglorna, fast man bara ändrar lite på huvudet och virkar öron till.


Det här garnet har små paljetter in i garnet ( Novita Säde ) så kaninen blir lite glittrig.

Nu har krokusen kommit igång, det är ju den absoluta vårblomman för mig...

 ...och den lila färgen vill jag ha!

 Jag har virkat ett helt gäng med kaniner och tänkte att dom ska få hänga i mitt påskris sen.

Nu önskar jag er en fortsatt trevlig vecka och jag tror att våren faktiskt är på gång, i alla fall här inne...


8 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Men oj så söta ,kram Nette

Annelis hantverk sa...

Så gulliga kaniner!
Härligt med vårens krokusar!
Ha en fin vecka!

Annelis hantverk sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
AgueroSandra sa...

Hola son muy hermosos y tiernos los colores delicados bello trabajo besos.

Rebecca sa...

Super söta :)

Lappeklipp sa...

Trevligt med gängbildning, speciellt i påskriset.
Du har så många strängar på din lyra att man kunde gärda in en hel kaninfarm med dem :o)
Du skall ha en underbar vår!!!!

Creative Momone sa...

Söta små vänner du gjort, man blir lite sugen. ;)
Nanne

Magpie sa...

Du gör verkligen fina saker, Tildas mönster är fina
Glad Påsk