söndag 28 juni 2015

Två blev Fyra

"2 Bad-damer", T. Finnanger, Tilda materialsats. Det här mönstret är en av mina absoluta favoriter. Bad-damerna har attityd, runda och trinda med fina baddräkter står dom stadigt på sina stativ!

Mönstret finns bara som materialsats, de finns inte i nån bok.

Jag brukar hålla mig till originalmönstret så mycket som möjligt, tillsätter bara lite extra små detaljer, men på dessa damer syr jag fast en volang som sitter långt ner på höften. På mönstret är det inte så.

Alla fyra damer har baddräkter, badmössor och badhandduk i rosa färger, jag kan avslöja att det kommer några damer till i blått. ( de är inte färdigsydda ännu )

Nu hoppas jag att alla ska få en skön och varm bad-sommar, för visst är något på tok när jag var tvungen att ha vantar på mig i går när jag var ute och cyklade!
Ha en fortsatt skön sommar!

7 kommentarer:

maja sa...

Hur härliga är inte dessa damer, påminner om min kropp. Önskade att jag vågade ha en baddräkt på mig.

Immi sa...

Härliga damer, synd man inte kan få tag på mönstret ifrån någon bok.Blir till att hålla uppsikt efter ett kit..

Hantverkarglädje sa...

Alla borde vi ha varsin av dina baddamer för att alls komma i närheten av något badande i år. Tänker lite pessimistiskt att vattnet knappast hinner bli så varmt att frusna tanter som jag alls törs doppa tårna denna kalla sommar.

Kleiner Naehtempel sa...

woooooooooooooooooow wunderschön

liebe grüße birgit

Monique sa...

So big, so nice!
Hugs
Monique

Elisabeth sa...

Så fantastiskt fina damer du gör!


Med vänlig hälsning!
Elisabeth

Feli sa...

que preciosidad de blog y trabajos. te felicito..