måndag 25 april 2016

Gossip In The Garden

Nu har jag fått min "Gossip in the garden-quilt" klar! Den är designad av Anni Downs för Hatched and patched. Quiten är 170 x 170 cm.
Jag har inte följt helt och hållet mönstret utan förenklat det lite med att ha tex.  "pinwheels" där det skulle vara "periwinkle stars" och ramen runt gjorde jag också lite annorlunda än originalet.
Det är mycket mönster och färger i denna quilt, olika tekniker blandade med varandra. Jag tyckte att det var lite på gränsen att bli för mycket för mig, jag vill ha mera enhetligt mönster och ton-i-ton med färg och mönster på tygerna. Det är också en anledning att jag höll mig till pinwheels och små fyrkants-rutor för att få quliten att "hålla ihop" och inte bli för rörig och orolig.
Dresden-blommorna sydde jag i rosa, blått, gult och grönt, alla applikationer är sydda för hand med langettstygn och texten är sydd med efterstygn. Det är en hel del många roliga och njutbara timmar nerlagda på "Skvaller i trädgården"...
Mitt-blocket är en blomkorg full med tekoppar, blommor och tekanna där det står:"Their friendship revolved around cups of tea and gossip in the garden"...så sant, så sant!
Det här lilla blocket är min favorit! Man står och tittar ovanifrån ner i tekoppen och ett litet bi har ramlat dit och tar en simtur...
...och fåglarna sjunger på morgonen under tiden tekannan kokar...
Jag har frihandsquiltat på maskin lite hur som helst...det passar på den här quilten.
Nu väntar jag bara på att det ska bli varmt så jag kan sitta ute med nån vän och ha lite "Gossip in the Garden".  ( bilderna är lite otydliga och det hoppas jag att ni har lite överseende med )

 Ha det så bra!

14 kommentarer:

EL RINCON DE CHELO sa...

Un trabajo realmente maravilloso!!!!!!!

Tilkkureppu sa...

Ihana ja upea peitto, tuossa on ollut tekemistä!

Nette Cecilia sa...

Otroliga du tack för att du visar ditt fina arbete ,många timmar på den där ,kramen Nette

Lappeklipp sa...

Man kan inte se sej mätt på denna quilt, ett rent mästerverk med detaljer mer än vad läkaren ordinerar :o)
Den är alldeles underbar och arbetstimmarna som du har satt på den här vill jag inte ens fråga om. Önskar dej många fin testunder i trädgården!!!!!!

Catarina C sa...

Vilken underbar kvilt du har sytt, du måste vara supernöjd med ditt färdiga arbete!

Dollandesign sa...

Jag beundrar Ditt fina arbete!

Dollandesign

Vform sa...

JAG fattar inte hur du bär dig åt ... och varifrån du får (ha fått) ditt tålamod!
Ett fantastiskt arbete du gjort! Alla tummar upp!!
Ha en fin fortsättning på vintern ... öhu våren ;)
Ses nånstans nångång! Kram!

Hantverkarglädje sa...

Ja här var det minsann ett jättefint arbete och med mycket sådant. Detta måste du bara vara helnöjd med. Ha en skön vappen.

Clare sa...

A lovely quilt. I am still sorting my fabric for this one. Happy Stitching

Anonym sa...

Quilten är helt underbar!!! Vilket arbete du lagt ner på den och så bra det blev!!

Triniki sa...

Me encanta tu versión!
Annie es mi diseñadora favorita.

Anders sa...

Men oj så vackert. Du är riktigt duktig på klassiskt handarbete må jag säga.

Anonym sa...

Underbar! Följer din blogg även om jag sällan kommenterar. Älskar dina alster - har alltid gjort det. Hade en gammal scrapblogg en gång i tiden. Du kanske minns scrapkattens krypin eller lilla pysselvrån. Nu virkar jag mest men ingen aktiv blogg. Kram Erica

Flugan sa...

Gossip in the garden är nog ett av dom vackraste jag sett! Helt underbar💛💙💚💜