lördag 21 februari 2009

Rojale Höner

Vi har haft lite ändringar med vår dator de senaste dagarna, med den följd att min startsida på bloggen försvann! Kan ni tänka er att JAG fick det ordnat kl:05:45 idag innan jag for till arbetet! Har man tur, behöver man inte ha nåt förstånd, sa min kära far...Nu är allt frid och fröjd hoppas jag, så nu ska jag visa min "kungliga höna" ur boken "Tildas Landsted" för er. Jag har inte haft nån inspiration den sista tiden med att sy, men nu börjar det klia i fingrarna...



Är hon inte ståtlig med sin guldkrona på huvudet?

Tjock om magen är hon också...Jag tyckte det var svårt att få hönan stoppad så att det inte blev veck runt mage och ben, men lyckades inte få bort alla veck...


Jag har också fått en Award av Tildas Vänner, TACK snälla du! Nu blir det ännu en gång att jag ger den till er alla som ser läser detta! Visst är hon stilig, damen i hatt med sin hund, jag vet inte om "Tildas Vänner" har nån stor hatt, men en liten gullig hund har hon!!

10 kommentarer:

Elzie sa...

Du milde vilken härlig höna, ha, ha. Du blir bara bättre och bättre (om nu det är möjligt!) att sy.
Och teknisk är du också ser jag!
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

linéa sa...

Hon är jättefin!!!
Ha en skön söndag.
Kram

Anonym sa...

Herlig royale høne! Ha en fin søndag!

Lotta i S-vall sa...

Men guu vikken sötnos :)))

Lycka är ~ Onnea on sa...

Ja hon ser då rojale ut, fin.
Ha en bra vecka du!!
Kramis ~Marita~

paula sa...

love you blog

Unknown sa...

erittäin kaunis !!!!! onnittelut!

umulie sa...

God helg fra deg til meg!

Jutta sa...

Wunderschön - so nice!
Greats from germany!
Jutta

Lallis - liv och leverne sa...

Kanonfin!
Ha en riktigt fin helg.
Kram Lallis