söndag 17 maj 2009

Tiden flyger iväg

Helt plötsligt inser jag att tiden bara flyger iväg, jag varit mindre aktiv med bloggandet den här månaden. Det betyder inte att jag bara ligger på soffan och väntar på bättre tider, jag får faktiskt något gjort också, fast det tar mera tid än jag har tänkt med det som jag håller på med. Jag tänkte lägga ut några detaljer på det jag gör, ni ser ändå vad det kommer att bli...





Runt dammen har blommorna börjat slå ut, dom gula vill stå med rötterna i vattnet och dom lyser som små solar där dom står. Vi har fisk i dammen, guldfisk och karpar. Fem fiskar klarade vintern i en stor tunna vi hade i garaget, några dog på vårvintern och igår kom det två nya fiskar dit som fick göra sällskap åt dom som vi har satt ut över sommaren. När vattnet blir kallare på hösten fångar vi (= min man) in dom och så övervintrar dom i garaget. Det är så rogivande att sitta på sommaren och titta på dessa fiskar som simmar omkring och sen lyssna på bäcken som porlar...

Nu är alla färger så intensiva och klara på alla blommor och har ni tänkt på hur många olika gröna nyanser träden har?
P.S. Grattis Norge till vinsten i går och idag får ni fira dubbelt upp!!

6 kommentarer:

Wicke sa...

Apropå gröna nyanser; visst är de nya granskotten söta? Mycket ljusare än de äldre barren, nästan gula är de. Fina bilder du tagit!

Lycka är ~ Onnea on sa...

Grönt är min nya favoritfärg ;) Och jag har ofta funderat på samma sak som du med olika gröna nyanser på träden. Kan sitta och bara titta på allt det vackra i naturen. man ser det tydligt redan nu, men bättre bara alla blad slagit ut.
Ser ut att bli nåt sött och gosigt du syr.
Ha en riktigt fin och bra vecka.
~marita~

Lizzan sa...

Visst är det konstigt att tiden går så fort att man knappt hinner ett dugg. Blir inte så mycket blogga för mig heller denna månad, men jag får inget gjort i syrummet heller...
Kram Lizzan

Viktoria- ♥ s t j er n f a l l ♥ sa...

Så fint du har pysslat ihop. Underbara detaljer!

Lallis - liv och leverne sa...

Såå fint:)
Kram Lallis

Tussilago sa...

Deilige farger om våre..og man lengter slik etter farger på alle ting nå;)
Åhhh...så spennende du pusler med, jeg gleder meg til å se resten!!
Jeg beundrer alle som syr Tilda-figurer..skjønne rikke hvordan slikt smått kan gjøres!!!!

ha en fin mai-dag, ute og inne;)
Tussilago