torsdag 10 december 2009

Tre små änglar

Två veckor kvar till jul och jag har inte riktigt förstått det ännu! Jag har två dagar ledigt nu, så något måste jag ju hinna med, lite julklappsinköp, kanske baka någon salt paj och en dadelkaka. Här i vårt hus äter vi inte så mycket kakor och bullar över jul, utan det blir i stället nåt salt man vill ha. I fjol valde vi bort allt choklad och köpte nötter och torkade frukter i stället, det kommer vi att göra i år också. När man äter chokladkonfekt, tar dom godaste först, sen dom som inte är så värst goda och sist trycker man ner dom som man egentligen inte vill ha, bara för att få slut på asken och öppna en ny...där sitter man med en tjock slemmig chokladklump i halsen och mår dåligt, känner nån igen sig? Jag tror ju det är lite hälsosammare med nötter, fast dom är ju kaloribomber dom med, och deras fett är lite bättre än konfektens, tröstar jag mig med...Nu ska jag inte förstöra er "godisjul" mera, utan visa bilder på några rosa änglar som får nytt hem i dag.


Godnatt-änglarna finns i "Jul med Tildas vänner", men ide´n med dom stora kuddarna har jag tagit av en som gör alldeles ljuvliga Tilda-dockor, här hittar ni henne.


En stjärnkant passar väl bra på en nattskjorta...

Nu börjar jag känna att julstressen kommer över mig, men det är bäst att inte bry sig, för då får jag inget gjort, det är bara att planera och organisera sin tid så blir ändå allt klart till jul, som det alltid gör!

16 kommentarer:

linéa sa...

De är ljuvliga alla tre! Jo, julen kommer vare sig man är beredd eller inte.
Ha en fin dag och en skön ledighet.
:-)

erdbeerdiamant sa...

These are sooooo cute! Love 'em :o)
Keep on going, i love your stuff :o). Hugs , Tracey-Ann

Livet på Vestergård sa...

Vad de är mysiga de här gonatt änglarna!
Jo nog känner man tyvärr igen sig i det du skriver om julchokladen.
Men lite lagom med choklad får det bli :)
Stressa inte, det blir nog en bra jul i alla fall! Ha en bra dag!

Marlene sa...

Så söta Godnattisar!!!!det är så fint och välsytt allt du gör så det är så roligt att titta in till dig.Har också lagt bort chokladen till jul.Här är det bara frukt som gäller

Ha en fortsatt bra dag!!!!
Marlenesanglar.blogspot.com

Jolinka sa...

Wonderful angels :)
Your blog is sensational!!!
I love it!!!

betty sa...

Sono stupendi, mi piacciono veramente tanto.
ciao ciao

Janne i Fagerlia sa...

Åååååå så herlige. Putene var virkelig prikken over i'en.

Malin - Ebbas änglar sa...

Men så söta.....
O tack gulliga du för att du länkat till mig =)

Hoppas du får en bra helg.
Kram Malin ^^,

Monica sa...

Nämen åh va söta. Jag vill också ha en såndär symaskin som syr stjärnor. På tal om konfekt så tycker jag precis som du. Det är bara några få bitar som är goda.
Hoppas du kan hålla julstressen borta! :-) Monica

AkH sa...

Vilka underbara Tilda-dockor. De ser så mysiga ut i sina nattskjortor och nattmössor!
Ha en bra helg och en fin lucia!
Anna-Karin
hemochting

Lyckoslanten sa...

Dina gonattänglar är så behagliga för ögat att se på och visst ser det mysigt ut med de större kuddarna. Underbara detaljer.
Jag har också försökt överge chokladen till förmån för nötter, men det finns ju ingen gräns när jag går med näven i cashewpåsen. :o) Det blir nog en jul i år också!

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så fina och söta blev de. Gillar de ljusa färgerna.
Tack för hälsning i bloggen min.
Försöker att inte julstressa men det har blivit väldigt mycket av allt nu senaste tiden. julpyntandet började jag med i tid så det behövs i allafall inte stressas över.
ha en trevlig adventshelg.
~Marita~

Prästgårds Maria sa...

Så söta!
Ha en härlig Lucia och advent!
Kram

Marja Rijnsburger sa...

These are so cute.
Beautiful.
greetings Marja.

Lotta i S-vall sa...

Meeeeen ååååå vikka sötnosar. Synd att ingen flyttar till S-vall

Miss Juni sa...

Vilka underbara änglar!!

Syr du på beställning?
Jag kommer att öppna en liten butik (en 25 år gammal dröm!) till påsken 2012, och det är just det här jag är ute efter!!
Unikt! Handplockat!

Jag vill välja ut varenda pinal i min butik - med största omsorg!

Vore roligt att höra av dej!

Hälsningar Jessica
j_rennstam@hotmail.com