fredag 29 januari 2010

Nyaste Nytt

Nu har den kommit, den nya boken av Tone Finnanger: Tildas Sommaridéer! Det har kommit nya tyger, papper osv. på samma gång som boken, el. häftet ( 40 sidor ), kom ut. Jag tycker om dom olika färgerna som hon har använt, pasteller men klarare och lite starkare än i tex. Tildas Hus.


Här sitter dom nu, "Kjökkenhage-engel" och "blomsterhage-engel", mina blev 65 cm långa!


En stor välvuxen rädisa har köksträdgårdsängeln i famnen.

Änglarna har fått ny frisyr med broderad pannlugg. Jag har sytt med 4 trådar DMC i samma färg som garnet jag använt till hår. Jag tycker att frisyren påminner om designern själv .

Sommarsandaler av " softis" el. " dekorgummi", vad det nu egentligen heter med en blomma på , passar riktigt bra ihop med kläderna.

Nya vackra tyger, och man önskar sig ALLA...

Det blev en hel rad med bilder, men hoppas att jag inte tråkat ut er med dem. Nu önskar jag alla en riktigt skön helg. Här har vi -25, men som tur är har vinden avtagit, solen tittar fram och jag bara undrar , tar det aldrig slut med köld och snö! Nåja, jag har ju ny bok och nya tyger, och jag vet precis vad jag ska göra med dom i helgen!!

16 kommentarer:

Marlene sa...

ÅH!!!!!så söta de är,väntar med spänning på mitt häfte som jag beställt,och de fina tygerna är ju så söta.

Kram Marlene

Lissu sa...

Onpas kauniita neitokaisia! Itse en ole vielä saanut uutta Tilda-vihkosta:(
Hyvää viikonloppua!

Jolinka sa...

Lovely new Tilda angels ... I regret that Poland can not buy this book.

Lyckoslanten sa...

Kära nån! Hur bär du dig åt? Så fina de är! Det kommer att ta flera månader för mig att sy de där! ;o) Du har säkert sytt varje tildafigur som har getts ut som mönster. Du är verkligen outstanding! Ha nu en skön helg! ♥ Ann-Lis

linéa sa...

De är helt ljuvliga! Misstänkte att de blir långa då jag sydde byxorna igår(rätt stora). :-)
Ha en riktigt fin Tilda-helg nu.
:-)

Huset på toppen sa...

Å.ååå så nydelige Tilda du har laget:) Jeg venter og venter på at heftet skal komme her til meg....nå er jeg litt utålmodig!!Nydelige detaljer med hår og sko i denne sommer kolleksjonen. jeg får nyte bildene dine litt til......:)
Ønsker deg en fin helg,men hutte tu så kaldt dere har det!!
Klem Linda

Monica sa...

Så söta de blev och helt ljuvliga pasteller i de nya tygerna! Beställde det nya häftet idag, så jag får väl vänta nån vecka än.
Ha en bra helg!
Kramar Monica

Hallon & Blåbär sa...

Så fina dom är.

Anna sa...

Lovely new Tilda angels !!!!!

Hugs , Anna

Lotta i S-vall sa...

Åhhhhh nu har du gjort det ,,,,igen.
Bara såååsöta. Nu måste jag ila iväg till Panduro o se om dom har häftet.
I så fall får det bli mitt lördags godis.

Önskar dej en trevlig o mysig helg
Kram

savannah sa...

Wow ! Your Tildas are beautiful, and the Hair is patent ;)

Erica sa...

Gillar också de nya Tilda-tygerna mycket, och du har sytt helt bedårande änglar av de nya mönstren! Och dina kaniner nedan, UNDERBARA!! Du är fantastiskt duktig och det är en fröjd att läsa din blogg.

Kram, Erica

Rita Vermeersch sa...

OOOh you are u lucky girl. I'm still waiting for the new book of Tilda, but naw I have seen your dolls, I hope to recieve them soon, because I cannot wait no longer. They look soooo BONITA!!!!
Besitos
Rita

Susana sa...

Your blog is really wonderfull!
I love it!
Love from,
Susana (Chile)

bidi sa...

your new creations "Tilde" is beautifully realized I love the colors and fabrics! I put your link on my blog!
Good Sunday
brigitte

Charui sa...

Tienes manos de angel, lo que haces es magico. Felicidades, todo es encantador!!!