torsdag 18 februari 2010

Syskrin

Mitt gamla syskrin från 1975 har gjort sitt. Jag fick det av min dåvarande pojkvän till julklapp, han visste redan då hur han skulle charma mig, för han är numera min man...Jag har varit länge på jakt efter det "rätta" syskrinet för mig, hittade det i en affär men det var alldeles för dyrt tyckte jag. Nån vecka senare gick jag till en annan affär ,ca 50 m längre fram, och där fanns exakt samma syskrin, men tre gånger billigare! Det satt i ett fast grepp i min hand när jag gick därifrån.

Nytt syskrin, fast av gammal modell.


Jag blev verkligen förvånad över hur stor skillnad det var på priset mellan affärerna, men den ena affären är en jättefin inredningsaffär och den andra en helt vanlig mat- och klädaffär där dom också har allt möjligt annat i hyllorna, bl.a. det "rätta" syskrinet!

Locket är så fint, ser ut som små vitrinskåp.

Skrinet ser lika slitet ut som min gamla nalle.

Ännu är det alldeles tomt, men oroa er inte, det kommer att bli fullt ganska snabbt. Jag däremot, är lite orolig över hur jag ska hitta alla saker, som jag nu vet var dom är, lägger jag dom i syskrinet tar det en stund innan jag kommer ihåg att nu har jag ett alldeles nytt, stort och fint syskrin!

20 kommentarer:

Monica sa...

Nämen vilket fint syskrin! Skulle vara mycket finare än den stora fula blå plasthistorien som jag har nu. Tror jag har fått den i julklapp av min man också för länge sen! :)
Ha en bra dag i kylan!
Kram Monica

mamma lycklig sa...

Den killen visste hur en slipsten skulle dras.;o)
Tänk att de gamla syskrinen börjar att komma tillbaka. Själv har jag ett gammalt efter min mormor, typ det du har köpt. Har oxå en sypuff som jag klätt om i vitt linnetyg som står så fint i sovrummet.
Önskar att jag vore så duktig som dej att tillverka Tilda grjer. Men jag har inte det tålamodet. Jätte fina dockor du gör.
Ha det gott.

Kramis Nettan

Madame Vit sa...

Åh vad jag gillar ditt bloggnamn, helt klockrent!!!
Säljer du också det du syr?
Fia

susis quilts sa...

hej,hvad för vackert syskrin,den skulle jag ocksaa ville har,men jag har daa mormors ock svärmors ock en till,daa räcker det väl med syskriner,men de är inte saa vackert som din,kram ,susi

Lyckoslanten sa...

Va' trevligt med pojkvännen som pejlade rätt! ;o) Jättefint syskrin och jag tänker så det knakar var du har varit, men jag ska inte köpa samma. Jag fick ju nyligen ett i hufvudstaden. Men ditt är fint! ♥

Helena sa...

Tack för ideen, nu vet jag vad jag kan göra med mitt syskrin, vilket min pappa gjorde för sin tant för 50 år.

Hälsningar
Helena

Gårdsromantik sa...

Så fint det var - och vilken känsla att göra ett så bra fynd!

Kram Maud

Helene sa...

åh vilket vacker syskrin.. vill oxå ha ett sånt:)... kul med pojkvänner som vet hur dom blir äkta män:)..

Call design sa...

Syskrinet har jag också tittat på då jag tycker det är så charmigt och bara så fin! Har dock inte köpt det än men blir än mer sugen när jag ser ditt!
Kommer väl till användning!
Många goa hälsningar

Gabriela sa...

Realmente es muy romantico ese costurero. Te ha quedado genial

Janne i Fagerlia sa...

Skulle gjerne hatt et slikt jeg også. Så fint med tittekasse på toppen.

Ullis sa...

Vilket vackert syskrin! Kramar Ullis

Lotta i S-vall sa...

Vilket vackert litet syskrin :)
Själv har jag ett stort som står på golvet som jag fått av min mormor . Just för tillfället är det utlånat till mamma ;)

Ha en mysig helg

Huset på toppen sa...

For et fint og for seg gjort sy skrinn du har fått i gave:)jeg har et som nesten er likt,brukes til mine symaskin føtter,nåler og andre sy saker!
Ønsker deg en riktig fin hleg1
Klem Linda

Lappeklipp sa...

Så fint syskrin du hittat. Och där ser man att det lönar sej att bruka apostlahästarna och titta några meter längre fram. Syskrinet är verkligen "Kära nån" för hela slanten!!!!
Ha en fin helg!!!!!

Livet på Vestergård sa...

Så vackert syskrin! Du hade tur som hittade ett till passligt pris.
Ha en bra helg!

Louise sa...

Jättefint syskrin! och snart kommer det säkert att vara fullt...ha en skön weekend!

. sa...

Underbart syskrin! Skulle också kunna tänka mig ett sånt...Har lagt till dig på min blogglista, förresten. Gulligt namn på din blogg! Och så är det ju så inspirerande här inne hos dig. Kram Camilla

linéa sa...

Det är jättefint! Härligt när man hittar "rätt". :-)

Unknown sa...

Vilket fint syskrin! Var har du köpt det och vad heter det?