måndag 29 november 2010

Flitiga Fingrar del 4

Som jag skrev i förra inlägget så har jag lagt mina "Tildor" på hyllan, för nu är kursen slut i Petalax. Det är Malax-Korsnäs Medborgarinstitut som ordnar dessa kurser. Gamla deltagare och nygamla deltagare dök upp i år också, nåja...gamla och gamla, jag menar ju så klart dom som varit med tidigare, inte gamla åldersmässigt förstås! Som vanligt är det full fart på dessa damer, några hade flera saker på gång så några arbeten var inte klara när jag tog kort och jag hann inte få med arbeten av tre deltagare, tyvärr. Här visar jag bilder på vad "Flitiga Fingrar" har gjort fem torsdagskvällar i höst.

Nu på morgonen hade vi -21,5 grader, brrr...Jag börjar min vecka med att arbeta nattskift, det passar mig bra, jag önskar er också en bra början på veckan!

9 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Massor fina figurer.
Vi har också haft över -20 grader brrr kallt. Just var det ju sommar hih..
ha en fin vecka vännen!
~marita~

Annelis hantverk sa...

Så många vackra Tildor som blivit gjort på din kurs, till glädje för stora som små!
Ha en bra dag!

Maria sa...

Underbart fina "Tildor"! De kan verkligen mana fram den rätta julstämningen.
Oj, så kallt ni har! Här är det ca 3 minusgrader och blåser. Det räcker absolut.

Hantverkarglädje sa...

Ja nog verkar det finnas flitiga fingrar där alltid. Är det möjligen självaste läraren som gör dom så inspirerade då hon själv gör så vackra tildor?
Fortsätt inspirera även oss andra. Ha en bra dag.

Lyckoslanten sa...

Så fina Tildor de flitiga fingrarna hade åstadkommit! Så roligt för dig och även för oss som får se bilder! Nattskift skulle inte passa mig... Kanske om jag skulle träna många år som du har gjort! Ha det gott! ♥

Nette Cecilia sa...

Trevligt att se vad det blev av alla tygerna o de flitiga fingrarna,kram Nette

Paula sa...

Suloisia! Tulee hyvälle tuulelle näitä katsellessa.

Gustaviana sa...

hoi hoi wat maak jij mooie dingen ... ik heb tilda net ontdekt en vind het best wel leuk om ze te maken... Het word nu eigenlijk wel een verslaving hahahahaha ik kom vaker bij jou kijken ik vind dat je een leuk fris blog hebt .... viana xx

Jojjo sa...

Å vad den långa tomten med randiga ben var söt! Är det materialsats eller finns den i nån bok?