onsdag 19 januari 2011

Snö, snö, snö!

Ibland har jag tur! Jag har ledig dag idag och det har kommit drygt 40 cm snö i natt. Stackars dom som skulle till sina arbeten idag. I fjol hade vi rekord mycket snö, men inte kom det så här mycket snö på en gång då, om jag inte minns alldeles fel.
Här ska jag visa hur det ser ut runt gården där vi bor, det är svårt att få en bra bild så man kan se hur mycket snö vi verkligen har.


Nasse tycker det är bäst att vara inne och följa med vad jag gör en sån här dag, det snöar ännu...

9 kommentarer:

Maria sa...

Oj, så mycket snö! Här har det varit plusgrader ett par dagafr, så det har töat lite - men blivit isigt eftersom det blir minusgrader på nätterna. Då har jag hellre mer snö, så att man inte behöver halka.

Ingela sa...

Hej på dej!

Ojoj så mycket snö! Här är inte heller så mycket snö kvar i Åhus.Visserligen är det inte helt nlätt att vara nöjd, men jag tycker nog att det är både skönt och glatt ;-)

Marlene sa...

Men vad snö på en gång.Här har allt försvunnit och det är bara is på gatorna.Förstår att kissen vill vara inne och pyssla med dig,min lilla kisse är så gosig han vill gärna vara där jag är och springer helst på tangentbordet så jag har installerat allt möjligt nu.

/Marlene

H.T. sa...

Hi:-)
Everything looks like from a FAIRY TALE...The birds-house looks so marvellous!
All the snow in Denmark has disappeared-we have real Spring now!The temperatures are almost ten degrees during the day!
Best Regards-Halina-

Lyckoslanten sa...

Här har en traktor gått an rätt länge nu med all den där snön. Undrar ändå om vi har fått så där mycket snö, men det räcker gott och väl och blir över! Så fint så att kunna hållas inomhus med något trevligt projekt. Det ska bli roligt att se vad du håller på med! :o)

Livet på Vestergård sa...

Jag undrar om inte ni fått ännu mer snö än vad som kom här.
Passar bra att sitta vid symaskinen en sån dag :)
Kram Kicki

Nette Cecilia sa...

Vi fick nog så det räcker men jag tror nog ni fick mera,kramis

Lisbet sa...

Fågelbrädet ser för bra ut :)
Vi har också fått mycket snö, men inte som ni, har jag förstått av barna i studiestaden.
Fina bilder du fotat!

Härliga påskharar du sytt. Jag väntar på kursen...

kram

Annelis hantverk sa...

Häftig mössa på fågelbrädet och Nasse är ju för härlig!
Ha en fin dag!