lördag 5 april 2014

Tiny Egg Hares

Mini-Harar...ibland undrar jag varför jag utsätter mig för tålamodskrävande utmaningar. Jag såg på "Tildas World"-blog de här "Tiny Egg Hares" och måste bara prova sy dom.



 Sen vet jag heller inte varför jag ska sy flera på samma gång...


 ...men de här är så små så dom syns knappt i sina äggskal så det behövs vara fler av dem, tyckte jag då jag började klippa till mönstret...

 När jag sydde öronen började jag förstå att det här blir inte lätt!

 Jag vet att jag har ganska långt tålamod...men, men...att försöka få 12 st "minihareöron" svängda från avigsidan till rätsidan, bara för att få dem påsydda på en liten hare, som i sin tur ska sitta i ett äggskal i en liten äggkopp...roligare saker har jag gjort. Vill ni göra ett test hur bra tålamod ni har?, sy dessa harar!!


 Men visst blev dom söta och visst är de lite speciella där dom står uppradade, men för min del så blir det INTE fler sydda "miniharar"...inte i år i alla fall!


Jag sydde mina harar i olika färger så dom passar ihop med äggkopparna, men de bruna tycker jag blev finast, vem har sett en blå hare?! Dom säger ju att det finns rosa elefanter men nån sån har jag aldrig sett och det är jag glad för...


Här har vi en halvmulen dag och det känns som om våren har stått och stampat på samma ställe den senaste veckan men den får väl fart på sig så småningom.
Ha ett bra veckoslut!

18 kommentarer:

Tilkkureppu sa...

Minä en ole kyllä noin kärsivällinen:) tiedän sen jo kokeilematta, mutta kauniita ja suloisia ovat!

evaj sa...

förstår att detta inte var lätt men du måste som du säger ha ett bra tålamod och friska fingrar som orkar vånda ut alla öron!!
Men dina harar är hur fina som helst.../Bambikramar

Vardag och flärd sa...

Du är helt otrolig! Jag skulle inte ens tänka på att sy små harar, tyckte Tilda var jättejobbig.
Här är regn och småkyligt idag men det är ju bara början på april än.
Ha det fint!
Kram Eva

Janne i Fagerlia sa...

Skjønner meget godt at dette krevde mange timers nøyaktig arbeide. Men jammen har du fått lønn for strevet!
Meget, meget søte :)

Vform sa...

Janå, som jag ser det så är det inget fel på ditt tålamod!!
OCH det har jag sett förut ...
Underbara små harar, som säkert blir uppskattade i sina skal!
Ha en skön söndag!

LoNiPe sa...

Jag såg också mönstret på Tilda-bloggen och skrev ut det också men efter att läst detta så tror jag att jag omvärderar mitt beslut att sy dem. Tålamod har jag nämligen inte jättemycket när det kommer till allt för små, pilliga saker. Söta blev dom i alla fall och risken är stor att du glömt detta pillande när du hittar mönstret nästa påsk;) Kram Lotta

Quilt och Söm sa...

Meeeen va pilligt, men jösses så söta!!

Rednoserunpet sa...

vad gulligt. hare med röda nose.. hihi

Rose Garden Malevik sa...

kolla på min blogg :)
men vad heter du?
kramkram
Håkan

EL RINCON DE CHELO sa...

Que bonitos!!!!!

Rafaellascreativa sa...

Så söta är de och visst finns det blå harar och rosa elefanter ,bara man önskar tillräckligt hårt ,ha ,ha ,ja man blir alltid glad när man tittar in till dig ,ha det gott :) Med vänlig hälsning, Carina

Hantverkarglädje sa...

De är ju bara såååå himla gulliga men jag har många gånger tänkt detsamma varför man promt skall testa allt som kommer i ens väg.
själv funderade jag just detta när jag rivit och satt och vispade sönder linnpapper som tog en så himla tid men sätter man väl igång så är det bara att fullfölja det.
I efterhand kan du ju rent av vara stolt över dina miniharar, de är ju bara för ljuvliga. Ha det gott.

Donna Pri sa...

Hej!
Hur många vackra saker här!
Gjorde ingenting för påsken i år, jag är väldigt lat!
Din blogg är vacker!
kramar
Priscila

EirinH sa...

WOW, disse harene ble kjempe søte! Disse kommer til å dekorere påsken på en skjønn måte, skikkelig lønn for strevet :)

Gugis Pärlor sa...

Wau... vad söta! Vill gärna beställa några till påsk!!

Kram Gugi

Lycka är ~ Onnea on sa...

kanske inget att prova på för mig som inte har tålamod ;)
så söta dina harar är!!
~M~

Barbara sa...

Ale urocze zajączki :)

soninamama sa...

:-))))) смешные такие