torsdag 30 augusti 2007

Lite av varje..

Jag tänkte visa min sommarväska, tog iden ur en bok, o gjorde min egen variant. Detdär att ta foto är inte min starka sida, det märks, men försöker så gott jag kan. Sen har jag fått färdigt ett täcke o 2 hjärtan som jag skall ge bort. Jag är med i ett quilt-gille o vi har ett välgörenhetsprojekt på gång. Vi syr saker till ett "hem" för en grupp utsatta kvinnor & barn i samhället, mitt täcke blir till "gröna rummet".
Igår städade jag ur ett förråd o hittade min mans farmors gamla lappar. De är av bomull, ylle, vadmal o annat material. Jag tror de är sydda efter kriget, för det finns Manchestersammet, felstavat tror jag, o det fanns väl inte före...? Hon var född 1910 o dog för nåt år sen. Vi har ett lapptäcke av dessa lappar som hon gjort o jag tror att fyllningen är av "bomullslump" för det är jättetungt! Vi har det i sommarstugan o ingen bild på det, tyvärr.
Idag skall jag till "fysion" o träna mina muskler...sen skall jag fortsätta med mina julänglar.



Min sommarväska

täcket till gröna rummet, här är det nästan klart...

flick och pojkhjärta


gamla lappar



2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vilka härliga färger i dina gamla lappar, dom måste du sy ihop!

Maria sa...

Vilken fantastiskt söt väska du sytt! Både form och färger!