måndag 3 september 2007

Jag, bollen o plankan

Jag har tidigare sagt att jag har ryggproblem o varit till fysioterapeut o fått eget "gym-program" som jag får gå på 10ggr gratis. Jag bestämde mig att jag måste ju göra nåt här hemma oxå o såg ien tidning ett pilates program med en stor boll, liten boll o ett gummiband. Jag ska då få en ny kropp på 30ggr, lovades det...hmmm...Köpte en Body-Boll...men den skulle förstås uppblåsas o det kom med en liiten pump som hjälp. Nåväl, jag pumpade så armen domnade bort o det syntes knappt att den blivit större så jag började blåsa in luft med munnen...blålila i ansiktet o yr efter 30 min var bollen uppblåst!! Sen var det bara att följa bild o text i tidningen...trodde jag...Första övningen gick bra, men andra var besvärlig, man skulle ligga på rygg med benen sträckta o vilande mot bollen, sen skulle man rulla sig upp kota för kota så kroppen bildade ett V. Armar, nacke o skuldror kom opp men sen var det STOP...magmuskler har jag alla som man ska ha, men problemet för mig är att dom ligger inbäddade i ett tjockt mjukt lager fett! NU ska dom ut ur, inte garderoben, men väl ut ur fläsket, o dom ska börja jobba för allt vad dom är värda...och, käranån, vad dom skrek när jag försökte pressa mig upp i ett V!!! Jag gav opp för inte kom jag nån vart med den övningen, skam den som ger sig, sen kom plankan...stå på alla fyra med fötterna på bollen bakom dig, kom opp på händerna o rulla bollen bak o sträck ut benen rak som en planka...du milde tid...bollen flög o väg o jag låg ien hög på golvet...nya tag..svårt med balansen...den jäk..bollen flög iväg igen o igen..kunde inte annat än skratta där jag låg. Visst kändes det i muskler som varit oanvändna ett tag o visst tycker jag om min stora boll, men att få en ny kropp på 30 ggr...hmm...jag behåller min kropp som jag fått, men jag skall bara modellera om den lite, inte räcker 30 ggr, jag tar det på 300 ggr, för säkerhets skull, ska bara bli vän med bollen o plankan först...

Inga kommentarer: