söndag 23 september 2007

Söndag=kvällsjobb :(

Söndag förmiddag, solen skiner, min man o dottern for till sommarstugan o här sitter jag o ska till arbetet!!! Det känns INTE bra, men vad gör man, har man treskifts arb. så har man. Vi är mitt uppe i löneförhandlingar o det ligger strejk i luften. Jag är lite tudelad i den frågan, klart vi ska ha högre lön inom vården men att börja strejka känns inte bra. Sist det var strejk för ca12-13 år sen var det jobbigt o vad jag minns blev det inte många , på den tiden, mark mer i plånboken, så det är bara att kämpa vidare ca 17 år till då jag får pension....Usch vad pesimistisk jag är i dag!!!
Igår tvättade jag fönstren i vardagsrummet, utsidan, mellan o förstås insidan, duschade alla blommor o ytterkrukor, hängde opp nya gardiner o kände mig väldigt nöjd att fått det gjort, sen badade vi bastu o jag har sovit riktigt gott!!
Ska pigga upp mig nu med att visa bilder av en av mina Tilda-änglar...jag är stooor Tilda-fan..

Här sitter min sy-rums ängel o funderar på hur hon ska hålla reda på allt vad jag hittar på...


....håller stadigt i sin ros...
...små, små ballerine skor måste man ha...

1 kommentar:

Anonym sa...

Trädgårdsängeln var den första ur Tildaserien jag sydde, men jag ides inte göra rosen, men nu ser jag ju hur fint det var med den till så jag måste nog knåpa ihop en!