måndag 20 oktober 2008

Ny mus...

Eftersom musen i förra inlägget är borta var jag ju tvungen att sy en ny....
Musen finns i boken "Jul med Tildas Venner", det här är den större storleken av dom. Jag gjorde övredelen på klänningen som ängeln har i samma bok
, men klippte av den under armarna och tog dubbel bredd på kjolen. Mönstret var alldeles för stort så jag sydde in det flera gånger, sen rymdes inte huvudet igenom halsen så jag klippte upp i ryggen och då måste jag sy fast kragen när klänningen var på...konstigt vilket primitivt ordförråd man har i såna stunder...Det finns ett litet möss i rosa klänning på klipparket som jag har försökt göra mönstret efter, men vet inte om jag får till det, är inte alls bra på att göra egna mönster, det är bäst jag håller mig till det som är färdigt. Men jag är i allafall nöjd med "Mamma Mus"....







Ni ska ha en bra vecka och Tack alla som skriver en kommentar!

9 kommentarer:

Stina Blomgren sa...

Hur söt som helst...du är visst duktig ... men kan bli galen på sig själv när man måste pilla så mycket innan man är färdig...eller hur!! :o)
Härligt jobbat!!

Huset på toppen sa...

Å, så søt den musen er:-) Og nydelig rødt hjerte den holder i hendene!!
Fint å sette frem på bordet heleåret og ikke bare til jul!!

Ha en fin uke!
Klem

Åsas Kammare sa...

O, så söt!!

umulie sa...

Så fin den er! Riktig "musig"! Ha ei fin uke!

Elzie sa...

Håller fullständigt med alla andra. Den musen var verkligen söt. Och kissen i förra inlägget var för mysig.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Anonym sa...

Jag tycker mamma mus är bedårande söt!! du gör allt så fint och alltid så fina färgval som passar så bra ihop..
kram erica

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så gullig mus..inte alls som de vi håller på att fånga i fällan ;)

Lizzan sa...

Jättesöt är hon Mamma mus! Kan tänka mig vad du använde för ordförråd, har hänt att jag fått ta till det tunga artelleriet jag med :) //Lizzan

Janne i Fagerlia sa...

Så flotte ting du syr! Både julemusen og hjertene er nydelige.
God helg til deg!