söndag 15 mars 2009

Vårvinter

Om man böjer sig ner och har näsan några centimeter ovanför marken och tittar riktigt noga, hittar man en förunderlig värld. Jag brukar faktiskt kravla runt på knäna och titta väldigt nära på olika växter och stenar, sen drömmer jag om en systemkamera med makro-objektiv...hur jag skulle förstå mig på nån sån invecklad teknisk apparat är ju nåt helt annat än att bara drömma...Det här hittade jag idag ute vid vår sommarstuga.





Nu smälter snön, det droppar från taket, solen skiner så det sticker i ögonen. Vi vänder våra bleka vinteransikten mot solen och njuter.Vårdagjämning är det 20 mars, dag och natt är lika långa. Nu känns det verkligen att våren är på gång...

4 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Måste bara säga... vilken fin blogg du har!

Jes

linéa sa...

Vilka underbara kort!
Här har också snön börjat dra sig tillbaka, och fåglarna kvittrar.
:-)

Randi sa...

Helt underbara bilder med budskap om vårens ankomst.
Visst är det härligt!

☆Therese sa...

Så flotte bilder!!! Knallfine :o)

Det er så deilig at våren er på vei, nyter vært sekund jeg kan være ute. Hører det drypper og renner smeltevann over alt. Gleder meg til å få se litt grønt. Vi har hatt mye snø i vinter, så det tar litt tid før alt forsvinner.

Ha en god dag !!