torsdag 8 juli 2010

Litet av varje

Här händer det inte så mycket i denna värme, +26 och solsken. Det var väl det här vi önskade oss i vintras men för mig är det lite för varmt för att jag ska må bra. Nu ska jag inte gnälla utan njuta av sol och sommar så länge det varar!

Kuddar med havsmotiv på passar en dag som denna, dom är 40x40 cm och ryms bra på en liten träsoffa i vår lilla bastukammare.

Några enkla stygn här och där blir fina detaljer.

Flaggan i topp på strandhuset. Vårt "strandhus" är bastun...

Den här fina vedbäraren fick vi i present när bastun blev klar. Den som har gjort vedbäraren gör väldigt fina saker av helt vanligt skrot som han förvandlar till bl.a. ljusstakar, klockor och motorcyklar! Vi tycker den är alldeles för fin att använda till att bära ved med så den ska kanske bli ett tidningsställ. Ser ni handtaget! Tack A. för att vi fick skärgårdens finaste vedbärare!

Nu blommar löken! Gul fetknopp, tror jag att det är, som stora och små gula drivor lyser upp dom upp bergshällarna vid havet.

Jag ska göra precis som hon gör på bilden, hela helgen! ( Bild: Hilda Paint )
Ha det så bra och njut av sommarvärmen!

15 kommentarer:

paula sa...

hello
I love the pillows
have a nice day
greetings Paula

annika sa...

Kan hålla med om att värmen är lite jobbig. Jag blir så slö...Men om jag kan bada mår jag bra! Hoppa i plurret så blir det kanon!
Kuddarna är somriga och du...vilken fantasi han har som har gjort den fina vedkorgen.
Kram
annika

Livet på Vestergård sa...

I dag har jag suttit med tårna i vattnet, men i helgen ska jag definitivt göra som hon på bilden jag med :)
Fina kuddar !
Ha det bra i värmen! Kram Kicki

Gugis Pärlor sa...

Det var underbart fina kuddar du har gjort. Passar bra in vid havet. Vedkorgen är nog ett riktigt mästerverk. Plurret hägrar faktiskt sådana här dagar. Men det är ändå sol och värme man vill ha då det är semestertider.

Må så gott!

Kram Gugi

Rose Garden Malevik sa...

Lagom e bäst :)
Håkan

LisaMatilda sa...

Vackra kuddar! Håller med om att det blir lite väl bra när det kryper upp mot 30 grader. Strax över 20 räcker för mig...

Nette Cecilia sa...

Fina kuddar du gjort.Tycker att jag känner igen några av tygerna. häftig bad dam du hittat,kram Nette

Rita Vermeersch sa...

Lovely pillows. They also could be nice for a quilt.
Big Hug

Lyckoslanten sa...

Jättefina kuddar som gjorda för den platsen! Ja, vedkorgen är ett mästerverk!
Nästan så att man kan identifiera sig med den där Hilda! :o)
Njut nu av klippor och plurr! ♥

Monica sa...

Jättefina kuddar du sytt!
Den vedbäraren var minsann speciell. En likadan hittas knappast hos någon annan.
Väntar också på att få slänga mig i plurret i helgen.
Hoppas du får ett fint veckoslut!
Kramar Monica

Vform sa...

Härligt inlägg du visar ... riktigt allt "är sommar" som du tagit med!
Jättefin vedbärare!
Ha en skön helg!
Vi ska i funktion på Fagerö!

Hennes sa...

Nydelige puter du har laget..

Nyt sommeren.

Klem Linda...

☼ Carolina ☼ sa...

nice!
hugs from Chile
c@

Louise sa...

vackra kuddar och vilken ljuvli vedbärare!! Gillar!!

Lycka är ~ Onnea on sa...

lite för hett är det nog emellanåt med över +30, men vi ska inte klaga. kan ju tänka på vintern med flera meter snö och -20 istället.
Du syr så fina saker som vanligt!!
ha en fin dag!!
~Marita~