onsdag 27 april 2011

Snart 1:a Maj

Man hinner knappt städa bort påskriset, så har vi Valborgsmässoafton och 1:a Maj och så följande helg är det Morsdag och en födelsedag samtidigt! Här skiner solen och jag har faktiskt räfsat i trädgården i dag och rensat bort skräp ur rabatten runt vår damm.

När jag var och tittade på ett växthus idag, som en bekant hade fått, hittade jag Tussilago i dikesrenen och plockade med mig en liten bukett.

Nu börjar det komma upp den ena vårblomman efter den andra. Jag var och cyklade en kväll och for förbi en gård där dom hade "drivor" av blåsippor som lyste vid grinden. Jag har en planta med två små blommande blåsippor...

Något mindre trevligt som kommer fram på våren är fästingar! Vi har redan plockat bort två stycken av Nasse, måste fara och köpa medicin att droppa i pälsen åt honom. I fjol plockade jag bort minst 20 st. men då hade jag använt varken medicin eller halsband.

En sak till som kommit fram ur vinterförvaring är den här 50-åringen. Jag ska ut och åka med den i helgen, men det fattas en piknik-korg, borde köpa en sån före söndag...
Ni ska ha en riktigt trevlig 1:a Maj!

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vilken häftig 50 åring ,gulliga blommor ,kram Nette

Hantverkarglädje sa...

Undrar just vad detta är för sorts bil för jag vet inte ett skvatt på bilar men den ser minsann inte vanlig ut. Säkert intressant med en åktur.

Janne i Fagerlia sa...

Ja det er en flott tid vi har foran oss nå. Litt av en bil du skal kjøre med. Picnickurv passer perfekt i dette miljøet.

Louise sa...

Häftig bil - som gjord för att åka på trevliga utfärder med ;) Glad första maj!

Lyckoslanten sa...

Ja fy för fästingar, men tjohoo för tussilago och blåsippor! Jag plockade min första tussilago senaste helg, men drivor av blå- och vitsippor skulle jag gärna vilja se!
Oj vilken häftig kärra! Det blir mysigt att glida runt i den i helgen! Ha en riktig skön första maj! ♥