söndag 30 december 2012

Återblick

Näst sista dagen på år 2012 ser jag tillbaka på året som varit, vad jag har gjort månad för månad, eller egentligen, vad jag har delat med mig av det jag gjort på min blogg. 


Januari: Tail Feathers...a feathered journey by Natalie Lymer, Cinderberry Stitches.
Februari: Atelier-ängel ur boken Tildas Atelier, Tone Finnanger 



Mars: Finn-Ouilt dagarna i Vasa
April: Sydde många Tilda "Harar", materialsats av Tone Finnanger.



Maj: Virkade en liten fjäril, hade planer på många med det blev bara en...
Juni: Et Roseteppe av AnnAKa, jag är otroligt nöjd över den här quilten!



Juli: Sommar, Smultron, Sol, Skärgård...
Augusti: Ljumma sensommar kvällar, kräftskiva, "Villa-avslutning".


September: Höstmånad, dagarna blir kortare, började sy julänglar!
Oktober: Min månad, syr mera tomtar och stjärnor och planerar min "Gråa Quilt"...


November: Syr klart till "Kvinnornas Julmässa", blev nöjd med mina "Äppeltomtar".
December: Snö och ännu mera snö, pepparkakshus, tomtar, änglar, många ljus och Jul!

Bakom varje månad finns inlägget som visas på bilden, det är bara att klicka på månaden så kommer inlägget fram. Det här är bara en liten del av allt som jag sytt, virkat och stickat, tankar och funderingar,  och för att inte tala om alla planer jag har haft som aldrig blivit av och några som faktiskt har blivit av...Ett nytt år har vi framför oss och ska jag göra allt jag har tänkt mig kommande år får jag dubblera timmarna på dygnet...vad vore livet utan drömmar!
Jag vill dela med mig av vad Mother Teresa har sagt: "Not all of us can do great things but we can do small things with great Love".

15 kommentarer:

Lisbet sa...

Du kunde ge ut en bok om året 2012! Vackra bilder och mycket inspirerande är allting!
Ha ett riktigt bra avslut på året!
Önskar dig ett Gott Nytt År 2013!

Squirrels do Sew sa...

Vilken besårande samling. Precis din blogg i ett nötskal.
Bedårande - Gott Nytt År!
L8

patrizia silingardi sa...

... your blog is FANTASTIC !!!!!!
Auguri per un sereno 2013!!!
Patty

Vform sa...

TACK för din "Återblick" ...
fantastiskt mycket och fint du levererar oss både i ord och bild!!
God fortsättning ... önskar DIG och de dina ett Underbart NYTT ÅR!
Kram Vivan

Nette Cecilia sa...

Du har då hunnit med mycket under året .Fina ord av moder Teresa ,Gott nytt år till er ,Nette

Rose Garden Malevik sa...

Jösses vad mkt fint,,,,,
du e verkligen DUKTIG :)
GOTT NYTT ÅR
å missa nu inte...

N
Y
Å
R
S
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.
VÄLKOMMEN
Håkan

Pilar sa...


Du har verkligen ängel händer. Jag föredrar ord Moder Teresa av Calcutta, var helt rätt och det är hur vi måste se. En kyss och Happy 2013

Tilkkureppu sa...

Paljon on tapahtunut 2012 vuonna! Kaikkea kaunista ja ihanaa olet tehnyt tänä vuonna! Kiitos ihanista kuvista, töistä ja blogista!
Hyvää Uutta Vuotta 2013!

Vardag och flärd sa...

Du har haft en fantastiskt kreativt år och jag förstår att nästa år kommer du att vara lika flitig!
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram
Eva

Catarina sa...

Såå fint, såå fint!!
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Catarina

Dollandesign sa...

Jag är glad att jag fann Din blogg och följer med Dig in i 2013 med glädje och nyfikenhet!

Dollandesign

Peziperli sa...

Wonderful things you made!
I Love your work! I wish you a happy new year!
Greetings, Petra

Karina sa...

Feliz 2013!!!! y que se concreten tosds tus proyectos.
Besos

Lyckoslanten sa...

Jag gillar det där Moder Teresa citatet! Visst är det väl underbart att se allt man har fått uppleva under året och även om jag tror att du har fler timmar än andra så önskar jag dig mycket tid på nya året!
Drömmar ska man ha eftersom de slår in! ;o) Gott Nytt År till Dig! ♥

Tatkis sa...

Wonderful year!
Happy New Year - may it bring lots of happy moments and new projects!

Hugs,
Tatyana