onsdag 20 augusti 2014

Regn...

I dag regnar det och det betyder att det är full fart i syrummet. Det blev en ny necessär.

Det är ett mönster av AnnAKa: "Til Makeup - og andre småting". Det är ett enkelt mönster, bara två delar och en dragkedja emellan och så syr man ihop delarna till en "påse". Jag har sytt en liknande tidigare fast i grönt.

Jag tycker om hennes mönster, bra förklaring och bra bilder på hur man går till väga.

 Jag har en hel del restbitar och remsor som jag håller fast med händer och tänder...inte konstigt att alla skåp är fulla...och de här 1" (!!!) breda remsorna lämnade efter jag hade sytt "Tail Feathers" och det är ju synd och skam att slänga dem, man vet aldrig när de kommer till användning!

Nu fick jag användning för en liten del av allt jag sparar och jag har ännu kvar hur många remsor som helst...kanske jag syr en väska av resten.

Fast hösten gör sig påmind en sådan här dag med regn och +13 grader så har jag faktiskt sommarsemester ännu t.om. 31:a augusti! Jag tycker om att ha semester i augusti, luften är klar och himlen hög, det skymmer fort om kvällarna och så har jag tagit fram mina yllesockor...Nasse har hittat sitt vinter "krypin" på en hylla längst in i förrådet, det är ett tecken på att hösten kommer när han ligger där hela dagarna!

Jag bränner ljus hela året om, men nu börjar det gå åt mer och mer ljus. Här har jag jag en glasform full med sommarminnen, stenar från olika stränder där vi har vandrat omkring i sommar...
Ha en fortsatt bra dag!

7 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Förstår av vädret att systugan är igång ,med sådant ögonblicksväder det är nu .Fina saker får du gjort ,kramen Nette

Vardag och flärd sa...

Fin necessär och bra att få användning för det sparade!
Här regnar det för det mesta men vi fick ju inget under sommaren så vi får ta det nu.
Ha det fint!
Kram Eva

Lyckoslanten sa...

Låter riktigt härligt med augustisemester, tända ljus och full kreativitet i syrummet! Du har säkert massor med värdefulla tyger och remsor i dina skåp! ♥︎

Ju sa...

Lindo!
Ju

Hantverkarglädje sa...

En snygg necessär av rester. Vanligt att man sparar små rester när man syr, sen blir de ju vanligen till ingenting. Tacksamt att få några tips till användning från tygröran.
Tur att någon även gillar semester i augusti men du får säkert gjort en hel del då, jag menar såna här trevligheter som du visar. Ha fortsatt njutbar semester.

Rafaellascreativa sa...

Åhh nu blev jag sugen på att sy en sådan ......det är inte bra att titta in till dig :) mysigt det ser ut med tända ljus på stenarna ,kram

Sabela Patcwork sa...

Precioso! Muy bonito!