tisdag 24 mars 2015

Påsk kaniner.

Jag hann sy några kaniner före jag ramlade och fick en liten fraktur på min högra armbåge. Nu kan jag använda min hand riktigt bra, har ännu några dar sjukledigt så nästa vecka ska jag börja arbeta igen.

Jag har inte hållit räkningen på hur många av dessa kaniner jag har sytt men det är många genom åren...

Jag syr kroppen i linnetyg, stadigt och "tättvävt" linnetyg så blir dom fina tycker jag.

Runt öronen brukar jag sy med brodergarn som passar ihop med kläderna, ibland syr jag på maskin.

En ros eller rosett i hatten och knappar som går ihop med kläderna är enda dekorationen jag syr fast...

Nästa vecka är vi inne i Påskveckan, vart har Mars tagit vägen? Här har vi snöslask och dåligt väder, nära noll grader och stundvis regn. Nu ska jag sätta mig framför symaskin och rätta till det som jag sydde fel i går, allt blir ju inte som man tänkt sig. Ha en bra dag!

11 kommentarer:

Radka sa...

Ahhh, they are so cute :-)
I wish you better soon,
xx

Nette Cecilia sa...

Alltid lika söta dina små vänner .Nu är det påfruset så nu blir det halt igen ,akta dig för att gå ut nu ,Kramen Nette

Janne i Fagerlia sa...

For en produksjon! Lekker samling av påskekaniner!

Monique sa...

They are very very sweet!
Monique

Elisabeth sa...

Det är så fina!

LoNiPe sa...

Vilken underbar samling. Och nu har även jag provat att sy mig en av dessa, kolla in min blogg om du vill http://lonipe.blogspot.se/2015/02/kram-till-er.html
Den var riktigt rolig att sy. Må så gott!

Rebecca sa...

Åh dom är ju så söta!

Paqui Galán sa...

Me encanta <3

Magpie sa...

Underbart fina tildafigurer du syr, jag tittar in i din blogg då och då för att få inspiration o tips/Lena

Annelis hantverk sa...

Så söta dom är dina kaniner!
Hoppas du kryat på dig!
Ha det bra!

Veronica sa...

que bellezas!!!felicidades y gracias por mostrar tantas cosas lindas!!!