torsdag 23 april 2015

3 x 3

Hej! Länge sen sist!
Jag har inte varit så aktiv i syrummet på grund av min armskada men nu har jag fått färdigt tre små täcken med varsin liten Tilda-Bamse till respektive täcke. Jag börjar med det blå/gröna täcket!

Det här är ett riktigt färgstarkt täcke, jag brukar ju hålla mig till pasteller och svaga färger men ibland är det kul att kombinera lite udda färger och det gröna lyfter fram de blå tygerna här.

Jag sydde en Tilda-bamse i samma färger som täcket. Bamsen finns endast som materialsats och finns inte i nån Tilda-bok.

Samma pinwheel-mönster men i rosa/röda färger och vitt...

...och en liten Bamse i samma färg och tyger.

Så det tredje och sista täcket i lila färger...

...med tillhörande lila Bamse.

Täckena är inte så stora, dom passar i en barnvagn. De mönstrade tygerna är i samma serie så att samma mönster på tygerna finns i olika färger och är lätt att kombinera tillsammans eller var för sig.

Dom här tre olika Täcke/Bamse-set är på väg nån annanstans och jag hoppas att dom kommer till användning och att nån får glädje av dem.
Här har våren gjort framsteg, men den är lite tveksam ännu, ganska kallt och hård vind har vi haft dom senaste dagarna. Jag har ännu semester att ta ut i maj och då hoppas jag att jag kan sitta ute och njuta av sol och värme. Ni ska ha det så bra!

8 kommentarer:

Vform sa...

Åååå, vilka härliga karameller du gjort! Inte kan jag tro att du legat på latsidan inte!
Hoppas allt är bra!
KRAM på dig ♥

LoNiPe sa...

Åh vad kul att se att du är igång i syrummet igen efter armskadan. Har saknat alla fina saker du syr. Både täcke och nallar är superfina. Kan passa på att fråga dig om du vet om Tildas baddam (den lilla tjocka med handduk under armen) finns som mönster i någon bok? Vad jag förstått var det väl också en materialsats från början och jag har letat igenom alla mina böcker för jag skulle så gärna vilja ha tag i det mönstret. Jättetacksam om du har tips på var man kan hitta det. Må så gott! Kram

Hantverkarglädje sa...

Oj va härligt med täcke o nalle som passar ihop. Dessutom har du så matchande och fina färger. Kan tänka mig att mottagarna gillar dessa.
Inte kan man sitta i syrummet jämnt om än man hade sjuk arm som du, jag tycker att det går i vågor. Just nu håller jag mig till virknålen efter som det känns kul ett tag. Ha en bra dag.

Tumlaren sa...

Väldigt fina täcken och nallar. Blir väldigt sugen på att prova det blocket själv.

Tilkkureppu sa...

Suloiset hyrräpeitot ja bambit, noista on paljon iloa pikkuisille!

MiasAtelje sa...

Så fina täcken och Tilda-Bamse som matchar. Jag har aldrig sett någon Tilda-Bamse tidigare. Är det någon gammal materialsats?
Hoppas att du snart är bra i din arm.
Mia

Paula sa...

Ihanat peitot ja nallet!

Elisabeth sa...

Det var riktigt fina täcken och nalle därtill!