tisdag 17 november 2015

Julmöss

Julen närmar sig med stormsteg! Jag började bläddra i mina Tilda-böcker och hittade en mus i "Tildas Jul" från 2002.
Jag sydde klänning och tomteluva till mina möss.
Jag knöt en liten rosett av tunt garn till morrhår.
Spets i fållen på klänningen, stora rosetter att knyta fast den med och en liten tofs i dom gråa tomteluvorna.
Jag sydde både "korta" och "långa" tomteluvor...
Nu har mössen sprungit bort och det var bara en som ville stanna kvar hos oss...
Ha en bra dag!

9 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Åh, vila fina julmöss. och vilken fin blogg du har. Tittar nog in här fler gånger.
Kram!

Eirin H sa...

Tilda er alltid aktuell, om det er en bok fra i år eller fra langt tilbake! :)
Disse mössene ble virkelig flotte!

Vform sa...

Underbara möss! Skulle haft massor av dessa i stället för dom som springer på mellantaket ;) Kanske blir det 'Kvinnornas' i år?
Härlig ugglor också, likaså täcket du sytt!
DUKTIGA DU!!!
Kramar Vivan

Immi sa...

Halleda vilka söta möss, tur du hann hålla kvar en:O)) Kram -immi

Petra sa...

Ååh, sådana söta små julmöss!

Elisabeth sa...

Så söta!

Radka sa...

They are so sweet :-)
xx

Tumlaren sa...

Jättesöta dina möss är! Förstår att de springer iväg snabbt.

Lappeklipp sa...

Sååå fina möss, detaljerna är ju så välgenomtänkta igen och de underbaraste av tyger!!!!!