tisdag 1 december 2015

Advents tid

Nu är vi inne i Advent, nu börjar man plocka fram ljusstakar, stjärnor och tomtar. Jag brukar ha en ny Advents ljusstake varje år. I år blev det ljus i små glasvaser/burkar
Jag har fyllt upp med dekorationssten, några snäckor som jag plockat i Norge, torkade rosor och orkide´r, band och så tennhjärtan med 1-4 på.
Det första ljuset blev tänt i söndags.
Den här tiden före Jul brukar gå ovanligt snabbt, det är lite extra att göra, tex. baka pepparkakor och andra kakor, knäck, julskinka och mat, köpa julklappar m.m.
 I år blir vi en mindre i vår familj över Jul. Vår dotter är på andra sidan jordklotet, hon njuter av New Zealand, solsken och fantastisk natur över Julen. Men tack och lov för Skype!!
Nu ska jag bara klara av att jobba två kvällar till och så får jag hela 15 dagar ledigt, helt perfekt den här tiden på året! Jag ska inte stressa med något, njuta av min ledighet och dricka lite glögg och äta pepparkakor...
Önskar er alla en fridfull och stressfri Advents tid,  vad gör det om det är lite damm i hörnen, det blir Jul ändå. Huvudsaken att vi tar hand om varandra!
Ha en fortsatt bra vecka!

1 kommentar:

LoNiPe sa...

Njut och ta vara på dina lediga dagar och gör bara så mycket som du själv känner för. Som du skriver blir det jul med eller utan dammråttor. Ha en skön adventstid!!!!