onsdag 3 februari 2010

Den sista.

När jag köpte amaryllis i början av december trodde jag aldrig att dom skulle blomma ända in i februari! Det var 3st för 10€, och det brukar väl inte vara dom allra bästa blommorna dom har till det priset. Det var två stjälkar på varje och dom hade 5-6 blommor på var, sen såg jag att två lökar hade ytterligare en tredje stjälk och det är dom som blommar nu. Jag brukar inte ha sån tur med amaryllis!

Nu är det absolut dom sista som blommar, nåt slut på julen får det väl ändå vara!

...den sista...

Igår var det den sista lediga dagen av min korta vintersemester och amaryllisen har blommat ut! Nu väntar jag till mars när jag får 2 veckor ledigt och innan dess ska jag köpa nya blommor, vårlökar denna gång!

9 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Vet du nu börjar mina amaryllis blomma på allvar! Den röda börjar inte riktigt passa färgmässigt, men den rosa får gärna blomma för mig. Amaryllis är en så otroligt vacker blomma, men som sagt, var sak har sin tid. Snart är ju påskliljorna här! Ha det bäst! ♥ Ann-Lis

Randi sa...

Vilken härlig varm färg på amaryllesen. Sista bilden är helt bedårande!

linéa sa...

Amaryllis är en av mina favorit blommor! Dina bilder är väldigt vackra.
:-)

Vform sa...

Ljuvliga änglar i förra inlägget :)

Mina amaryllisar är också precis utblommade! Ska behöva fundera på omplantering av grönväxterna! Men det känns inte riktigt som vår ännu...

Ha ett skönt veckoslut!
Vivan

Prästgårds Maria sa...

Härligt med amaryllis. Jag brukar alltid få av Mor min, men i jul kom de inte och då kom jag inte på att köpa nån heller.
Väntar också på vårlökar. Och fröerna. Ser fram emot våren.
Ha det gott!

Lappeklipp sa...

Så fina Amaryllisblomster du har haft och så länge!!!!!
Ledsen att höra att ledigheten är slut, men februari är en kort månad så snart har vi mars.
otroligt vackra Tildor du hade sytt till ditt förra inlägg, imponerande!
Nu går vi i rask takt mot ljusare tider, snart är det vår.
Kram L.

Malin - Ebbas änglar sa...

Nu får vi vänta nästan ett år på dom vackra amaryllisarna =)

Underbara Tildor du sytt från det nya häftet, precis som du skrev; så vill man ha ALLA dom nya tygerna *blink*

Kram & trevlig helg!
/Malin

Camilla sa...

Hej! Jaha oki. Du får gärna maila mig det om du har lust.
mii-lla@hotmail.com
Kram Camilla

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

En liten award till dig finns att hämta hos mig: http://ann-helensalster.blogspot.com

Ha en skön söndag!