lördag 13 februari 2010

Kaninhjärtan

I morgon firar vi Vändagen eller Alla Hjärtans Dag. Hos oss firar vi inte på nåt speciellt sätt, bara att barnen kommer hem på middag, som dom ofta gör på söndagar annars också. Jag har i alla fall sytt hjärtan med kaniner på, som passar som ett inlägg tills i morgon.

Mönstret på kaninerna är från en norsk tidning, tror jag, och där är dom sydda på godisstrutar och en väggbonad. Jag tycker dom passar bra på hjärtan också.

Jag skulle köpa mera av det småblommiga tyget i rött, men tyvärr var det slut och dom får inte in mera av det!


En godnattängel i samma tyg, fast i blått, fick vara med på bild, trött som han är ...
Jag önskar alla en bra Vändag!

21 kommentarer:

Fia sa...

Hej!
Sitter här och njuter av din fina blogg.
Så charmiga Kaninhjärtan!
Önskar dig en trevlig helg
Fia

Janne i Fagerlia sa...

Så må fint du igjen har laget. Slike hjerter med kaniner på har faktisk jeg også sydd, men pga. at de var sydd i lin fikk de en helt annen "look".

Ønsker deg en fin valentinsdag!

jeanette sa...

Trevlig vändag!

Livet på Vestergård sa...

Så vackra kaninhjärtan.
Ha en bra vändag i morgon tillsammans med familjen.

paula sa...

hello
they are so nice and cute
have a nice Valentijns day
greetings PAULA

Linda sa...

Jättesöta hjärtan! De passar ju bra till påsk också. Jag har sytt liknande men efter Tilda-mönster.

Mina Gouldsamadiner sa...

Hellegud så rara.Och så mkt. smaskens du har runt omkring,rena rama godisbutiken.Vårigt till tusen.Det piggar upp.

Vform sa...

Skön vändag till dig också!

Gulliga kaninhjärtan :-)
H /Vivan

Monica sa...

Det var jättefina kaninhjärtan. Du lyckas alltid få tag på så fina tyger!
Ha en bra vändag med familjen!
Kramar Monica

Lyckoslanten sa...

Vilka gulliga kaninhjärtan! Det vackraste hjärta man kan sy vill jag ge dig på Vändagen! ♥

Elzie sa...

Vad söta dom var. Du är helt enorm på att sy, det har jag sagt förr. Allt ser så välsytt och fint ut.
Jag hoppas du får en fin Alla hjärtans dag med din familj.
Kram Elzie

Rita Vermeersch sa...

OOOOOOOOOOh, they are so cute. I just love them. Fantastic creation.
Besitos from the canary Islands

Tone Yvonne sa...

Hei :O)

Så flotte kaninhjertene er!!
Veldig vårlige i fargene. Vi trenger det nå, etter måneder med mørke ;O)
Moro med Tilda ting!!

Ha en rikitg god søndag og en flott Alle hjertans dag!!

:O)

linéa sa...

Vilka söta hjärtan! Jätte fint med kaniner på. Gillar hjärtburkarna med, matchar mina bakdukar.
:-)
Önskar dig en fin vändag!

Fia sa...

Hej!
Så trevligt att du vill länka till mig! Tack!
Trevlig Vändag.
Fia

Prästgårds Maria sa...

Jättesöta!!!
Ha en fin Alla hjärtans dag!
Kram

Lappeklipp sa...

Så fina kaninhjärtan du sytt och vilken passande tajming till Alla hjärtans dag, hoppas att du har haft en strålande dag!
Kramelikram

Lotta i S-vall sa...

Så söta små kanin hjärtan .

Hoppas du haft en fin Vändag :)
Kram

Helene sa...

Så fina kaninhjärtan... och tröttisen i slutet:)... kram

Gårdsromantik sa...

Så mycket vackert du gjort!

Kika in till mig - jag har en tävling med rosiga priser.

Kram Maud

Laura Argelati sa...

Lovely!!

Laura from Italy