onsdag 15 september 2010

Nalle

Först vill jag tacka alla för kommentarerna jag har fått om min "Autumn Angel" i förra inlägget!! Här börjar nerverna göra sig påmind lite inför helgen, ska ha en kurs i Jakobstad och det är ju alltid lite "pirrigt" med kurs, speciellt när det är jag själv som ska hålla den. Jag har gjort en nalle, min första faktiskt.

Jag har förstorat upp mönster 142% ( det är den procenten som finns på vår printer ) så den är 44 cm, beroende på var man fäster benen.

Den är sydd i linnetyg och mönstret finns i boken " Tildas Hus ". Där finns också mönster på blus och byxor till nallen, men jag sydde min utan kläder, ville ha den som den är med bara en spetsrosett runt halsen.

Armar och ben är fastsatta med knappar så dom blir rörliga. Gäller bara att hålla tungan rätt i munnen för att få fast knapparna rätt så benen och armar inte blir i olika höjd. Har man en lång "docknål" så går det bra.

Här ser ni hur jag har sytt markeringen för "tårna" på tassarna, det går att lämna bort om man vill.

Nu måste jag packa ner min nalle och några andra Tildamodeller, sygrejor, papper, böcker, kontrollera min lista så jag har allt med mig, plocka upp igen bara för att se om allt är med, kaffe ( om nån av er ska inkommande helg på Tildakurs i J:stad så bjuder jag på kaffe och té ) ...

Ni ska ha en fortsatt bra vecka och en trevlig helg! Jag återkommer med bilder i nästa vecka hur jag har haft det där uppe i norr...

36 kommentarer:

alicja11 sa...

Piękny misiaczek,delikatny -ale jakże uroczy!

Giovanna sa...

beautiful, congratulations.
Hi
Giovanna

kompisen på Näse sa...

Jättesött! Lycka till med kursen! Alltid roligt att kolla din blogg!

Gugis Pärlor sa...

Jättesöt nalle! Nosen är gosig... ;O)
Ha en lyckad kurs!

Kram Gugi

HegeT sa...

Ååå, den var vell søt...!!!....
Heldige er de som skal på kurs med deg.... Skulle ønske det var meg..!!..

Kos deg på kurs, så venter vi spent på bilder av alt det fine dere fikk laget...

onsdagshilsen
HegeT

Annelis hantverk sa...

Att ha med dig denna trygga och söta nalle på kursen så behöver du inte alls vara nervös!

susis quilts sa...

nallen är saa söt,jag beundrar dig,ha en bra kurs,susi

agnes sa...

...er ist zauberhaft,

LG
agnes

Maria sa...

Nallen är verkligen söt. Lycka till med kursen - det kommer att gå jättebra!
Maria

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad söt nalle.Lycka till med kursen.Ha det gott kram Rita ♥

Unknown sa...

Nydelig bamse... :O)
Syns han var veldig flott uten klær! Lykke til med kurset du skal holde.
Hadde jeg bodd litt nærmere, skulle jeg vært deltager på kurset ditt!

klem

Katarina sa...

Hej :O) Vilken otroligt fin blogg du har. Och vilka fina änglar m.m du har gjort. Vad duktig du är. Lycka till på kursen.
Mvh. Katarina.

Janne i Fagerlia sa...

Sååå koselig en bamse. Jeg har dette mønsteret selv, men har ennå ikke kommet i gang med å sy.

Vform sa...

Han ser rätt nöjd ut, nallen, fast han ska på "uppvisning"!
Tror nog att alla faller pladask ... :D
Underbar!

Lycka till i helgen ... det klarar du galant!
Kram

Creative Momone sa...

Vilken söt nalle. Synd att jag inte skall hem till Jeppis nu, annars skulle jag nog anmält mig till din kurs. Hoppas allt går bra, men det gör det nog, vi som är från Jeppis är såååå trevliga!!! Hahhaaa ;) ;) ;)
Marianne

Livet på Vestergård sa...

Oj vad trevligt ni kommer att ha det på kursen. Dina kursdeltagare kommer att bli så inspirerade.
Lycka till!

Merethe sa...

Kjempesøt bamse :) Lykke til med kurset ditt. Du kommer til å greie deg flott!!

Nette Cecilia sa...

Ha det så bra där i jeppis ,hälsa min väninna från mig ,Nalle har du nog haft mycket jobb med ,Kram Nette

I det blå huset sa...

Gullig nalle! Lycka till med kursen. Hade det varit närmare mig hade jag gärna anmält mig.

Lyckoslanten sa...

Jättefin nalle med snygga detaljer! Det skulle vara så trevligt att gå kurs med dig som lärare! ♥

Marlene sa...

Nallen var jättefin naken!!

Kram Marlene

Lotta i S-vall sa...

Vikken sötnos :)

Lycka till med kursen

Lena sa...

Hej du!
Med dina kunskaper att sy och TILDA-mönster så tycker jag inte att du behöver var ett dugg nervös.
Mors!

Monica sa...

Jättesöt nalle! De har inte jag heller prövat på att sy. Lycka till med din kurs i Jeppis!
Kramar Monica

Malin E sa...

Jättefin! Det kommer gå skitbra på kursen! Hade du haft en här hade jag anmält mig direkt!!
Kram MAlin

umulie sa...

Så søt! Skulle gjerne vært med på et av dine Tildakurs! Dessverre er det litt langt unna. Lykke til!

Anneli sa...

Hej! Vilken söt nalle. Lycka till med kursen!!! Jag är själv lite nervös för min kurs i tenntrådssmycken, men det är bara att hålla tummarna och hoppas att allt går bra./ Anneli

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så söt nalle!
Sku passa fint hos mig..hih..
Skulle jätte gärna vara med på din kurs, tyvärr blir vägen lång.
Du ska ha ett riktigt trevligt veckoslut och kurs!
~marita~

Prästgårds Maria sa...

Lycka till! Verkligen supergullig Nalle du gjort! Kram

Anonym sa...

Hej.Jag ska komma på din kurs imorgon och ser så fram emot den.Var med ifjol oxå och vi hade jättekul alla. Vi ses imorgon!

H. Kerstin

Made by Anne sa...

Wow, very nice!!

Lisbet sa...

Riktigt fin nalle, som har det så mysigt!

Tack för i dag!
Du hade ingen anledning alls att vara pirrig!!! Otroligt inspirerande kurs. Nu har jag fått så mycket idéer att jag borde fortsätta sy precis nu, just hemkommen, men måste ju göra ngt annat också! Men senare i kväll, så... :)

Ha en trevlig lördagskväll!

Kalex © sa...

Jag gillar verkligen den jättelika Tilda björn! Grattis!
Med vänliga hälsningar, Kalex (Ungern)

Janne Karin sa...

Nydelig bamse du har laget. Flott at den bare hadde en blonde rundt halsen og litt farve i kinnene.

Janne Karin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marie sa...

Hej!Jag och min mamma skulle hemskt gärna vilja sy likadana nallar som du har gjort eftersom de var OTROLIGT fina och söta. Min fråga till dig är om du har möjligheten att dela med dig utav ditt mönster till dem?
/Mvh MARIE.

Mariekallinger@hotmail.com