tisdag 4 januari 2011

Julgran

I söndags städade jag bort julgranen här inne och idag har resten av julpyntet blivit nerpackat i sina lådor. Jag tycker julpynt kommer tidigare och tidigare för varje år i affärerna, så nu är jag trött på allt vad jul heter och ändå köpte jag mig en egen julgran i mellandagarna!

Den här julgranen ska få stå framme hela året! Den är väldigt praktisk för jag får en hel del band och spetsar upphängt i den, sen kan man ju diskutera om hur fin den egentligen är...

Toppstjärna har den och den håller alla rullarna på plats.

Jag köpte min praktiska gran härifrån. Det är det ända jag har köpt i mellandagarna, har inte varit på rea för jag hittar aldrig något och så vill jag inte trängas med en massa folk...

Vill man inte ha den ihopsatt till en gran kan man bara dra bort "stammen" och förvara rullarna skilt för sig.

Jaha, julgran eller inte, nu börjar alla helger vara över och vi börjar så småningom återgå till ett helt vanligt vardagsliv. Vi har -19 grader och det har varit delvis solförmörkelse här, men det är något som jag har glömt bort att titta efter, jag tycker solen ändå har svårt att orka ta sig över trädtopparna den här tiden på året. Vi är ju på den bättre halvan av året när dagarna blir längre och vi går mot vår, det känns hoppfullt...

21 kommentarer:

LisaMatilda sa...

Vilken vacker gran! Här finns tomtarna kvar ännu, men jag börjar titta lite snett på dem... Kanske de åker ut innan helgen, vi får se!

H.T. sa...

Hi:-)
I see,that You also have 'All Year Round Christmas Tree':-)))
Fine idea for the laces to get used!I like it very much.I keep all mine on the paper rolls,put into the basket and closed in the drawer.the second drawer is full of the 'artistic mess' of everything-laces,ribbons,sequin tapes.all tied down on a ONE BIG KNOT:-)))I will show it once:-)
-best Regards-Halina-

Maria sa...

Vilken fin och praktisk spets-gran du har köpt! Den pryder verkligen sin plats. Och inte barrar den heller....

Lyckoslanten sa...

Men, så fin året-runt-julgran! Jag har aldrig sett en sådan där!Jag visste om den där solförmörkelsen men lyckades ändå inte fånga den på bild även om jag fotade vid den tiden!
Ha en skön trettondagshelg! ♥

Louise sa...

Ja den granen behöver inte städas undan ;) God fortsättning!

Annelis hantverk sa...

Snygg gran! Härligt att vi går mot ljusare och varmare tider om än det ser ut att bli en lång vinter.
Ha det bra!

susis quilts sa...

en verklig vacker grann,den skulle staar hos mej ocksaa hela aaret,här i norrtyskland har vi -10 grader i natt,jag frygter,et blir en laang winter igen,har det bra saa länge,susi

Nette Cecilia sa...

Häftig rullgran eller granrulle hur vi nu ska vända det,kram Nette

Monica sa...

Ja den granen skulle jag gärna ha framme hela året. Inte barrar den och behöver inte vattnas!

Lycka är ~ Onnea on sa...

allt gott för det nya året!!
~marita~

Janne i Fagerlia sa...

Såååå praktisk, og samtidig så vakker. For den som syr mye må dette være midt i blinken.

Julen er også ute av huset her hos meg. Deilig å være tilbake til hverdagen igjen.

Lisbet sa...

Vilken praktisk gran du har hittat! Bra förvaring för spetsarna, men jag har på känn att du har en hel del spets som inte ryms på granen :)

Här åker julsakerna ut ganska snart, senast på fredag.

Nu sätter jag dej på min blogglista, för jag tittar ju faktiskt in här för jämnan!

Ha en fin dag och helg!

Hantverkarglädje sa...

Här står den gröna granen inne ännu och med en hel del mindre barr. Passar nog bättre med din ovanliga gran nu.

Rose Garden Malevik sa...

Hej Där :)
TACK SNÄLLA för underbara ord.....
Det kommer mer....jag lovar.....
Dom spetsarna skulle jag kunna använda :)
Kram Håkan

umulie sa...

hihi... det er ikke akkurat vår her heller... Vi hadde en veldig kald periode før jul, men nå har vi deilige minus 4 grader :) Men jeg kan jo lengte etter vår!

Ha en fin og kreativ uke!

ps... det "snelletreet" var lekkert!

Randi sa...

Så läckert och kreativt! Och dessutom spetsklädd! Solförmörkelsen kunde vi tyvärr inte se här nere...jag skulle så gärna vilja fota fenomenet...suck. Hoppas det blir mindre kallt hos er.
Önskar dig en riktigt god fortsättning på nya året.

sytt å sånt sa...

jätte mysig gran! det var något nytt.Håller med dig att butikerna är hysterisk tidiga med julsaker är det nödvändigt? Idag ska jag nog plocka undan lite jul....
ha en bra dag

Marlene sa...

Vilken fin Gran,själv hade jag inte uppe så mycket pyssel,hade tänkt ha de 2 stora tomarna jag sydde själv som pynt men det var många som ville köpa dem så jag sålde,och så har jag ju skaffat den lilla katten som är så rolig,du får gärna komma och leka med oss här är det full rulle.

God fortsättning på det nya året!!

Kram Marlene

Anonym sa...

Häfti gran,men det där strykjärnet blev jag intresserad av,kanske man hittar nåt sånt i nån annans gömma,hm,får väl börja leta.

Anonym sa...

Wooaaaoh! Jag vill också ha en sådan gran. Jag har inte sett sådana granar i dessa affärer jag har runt omkring mig. - Jag börjar smått packa ner julen jag med. Men jag ÄLSKAR allt krimskrams, så jag har det uppe till tjugonda KNUT i allafall. Hälsa gubben!/Jill

linéa sa...

Underbar gran, skulle definitivt ha den framme året om. Måste undersöka om den går att få tag på här. :-)