fredag 15 februari 2013

Något helt annat...

...än att sy har jag gjort igår. Jag ville ta en kort paus från symaskin, men jag sitter ganska snabbt där igen för jag håller på med ett litet projekt/beställning som jag ska fundera lite på hur jag ska lösa...kommer bilder på det senare. Nu till gårdagens avkoppling...

Jag har för många år sen gjort några armband i tenntråd och jag tycker fortfarande om tennarbeten, jag har flera armband med jag vill ha ett till!
 

Jag har haft tenntråd och olika tillbehör till att göra armband av i min låda alla dessa år och för en tid sen köpte jag silverkulor / pärlor för att försöka fläta in dem i tenntråden.


Det är ju inte precis det lättaste att få in pärlorna flätade i flätan, speciellt när man aldrig har gjort det tidigare, så lite snett och ojämnt blev det. Jag tror flätan blir lite rakare när jag syr fast den på läderarmbandet sen.


Det kommer att bli ett riktigt brett och häftigt armband till mig själv! Jag gör det i svart skinn och så blir det två renhornsknappar till lås.


Soldaterna som syns i bakgrunden är från Terrakottadalen i Kina, tyvärr har jag inte köpt dem själv därifrån, men jag har en vän i Kina som skickade dem till mig via en annan vän...


...I går var det ju Vändagen och eftersom jag inte gjorde nåt inlägg om det igår så vill jag idag önska er alla en riktigt glad, trevlig och avkopplande "Vänhelg" i stället!
Jag återkommer sen med bilder på armbandet när det är klart.

5 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

hoppas du får en trevlig helg oxå kramis semlan

Vardag och flärd sa...

Tenntrådssmyckena är så fina, jag har fått flera stycken av min mamma men har använt dem så mycket så de har blivit utslitna. Funderar på om jag kan göra själv.
Ha en fin helg!
Kram Eva

Rose Garden Malevik sa...

Hej där...
Jisses vad du är DUKTIG :)
kan inget som du kan , men förstår gädjen .....
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Anonym sa...

Följer din blogg o förundras över dina superfina dockor. Blev glad att se samma armé som jag har på min bokhylla, med ett undantag jag har köpt den när jag tittade på den på plats , men undrar ibland om det är sant att jag va där. Kramisar en beundrande Märit

Lisbet sa...

Det var något nytt det. Tennarmband har jag inte hört talas om så det ska bli spännande att se hur det ser ut sen då du fått det klart!
En fin vänhelg till dig också!