lördag 28 juni 2014

Från Grönt till Rosa

Två rosa möss har jag sytt i veckan som gått. Vem kan säga nej att sy dem när det är två små flickor som ska få dem?!

Så var det det här med tygval...ska jag sy båda i samma tyg eller i olika tyger...svagt rosa eller klart rosa...svåra val! Jag vill ju att båda ska bli nöjda. 

 Jag tror att det är en form av en "terapiprocess" jag har innan jag kan bestämma vilka tyger och färger jag ska använda, det är frågan om två små möss, ingen "King-size quilt", och ändå tar det hur länge som helst nästan innan jag har bestämt mig...

 ...nåja, jag har inget emot att plocka i mina tyglådor och det är inte så konstigt att det tar tid, för under plockandets gång kan jag helt plötsligt börja planera nåt helt annan än vad jag håller på med!

Den här gången knöt jag fast en rosett till nos på mössen, det är bara att ta bort om flickorna inte vill ha den där.

 Nu har jag också fått öva lite på att sy fast dragkedjor, jag tycker inte om att sy dragkedjor, men nu ska dessa möss ha det och då är det bara att sy fast dem!

 Jag vet inte om det är nån ide´att prata om vädret men visst är det lite underligt när man drar på sig fingervantar när man ska ut på promenad och det är i slutet av JUNI?!!
Men ni ska få se att den 4:e augusti blir det sommar, sol och värme, synd bara att alla som har semester nu sitter och fryser medan andra får arbeta...
Önskar alla ett varmt veckoslut!

8 kommentarer:

EL RINCON DE CHELO sa...

QUe bonitos y graciosos!!!!!!!

Squirrels do Sew sa...

Wow supersöta möss.
Var har du fått tag på mönstret?
Lotta

Vardag och flärd sa...

Härliga möss, de kommer säkert att bli uppskattade! Även om du inte tycker om att sy dragkedjor så gör du det bra i alla fall!
Ha det riktigt fint!
Kram Eva

Sabela Patcwork sa...

Me encantan! Son una monada!!!!

Rafaellascreativa sa...

Jätte söta möss !! Jag tror att resultatet blir så fint p.g.a "terapiprocessen " hoppas att solen lyser på dig snart !

my little dream sa...

Carinissimi!!
Baci Maria

maria-mylittledream.blogspot.it

paula sa...

Love your mouse

Anonym sa...

My brother recommended I would possibly like this blog. He
used to be totally right. This post truly made my day.

You cann't believe simply how much time I had spent for this info!
Thank you!

My site test