onsdag 8 december 2010

Tre+ Två

Jag har stängt min tomteverkstad för i år...tror jag. Det är ju ännu två veckor kvar till jul så man vet aldrig om det kan dyka upp nån tomte i sista sekunden...Det har blivit ytterligare tre st. "Santa" och två st. julänglar som har fått nya ägare i förra veckan.

Som jag har skrivit tidigare så gör jag inte två likadana utan försöker med tyg, band och knappar göra alla mina "Tildor" olika.

Julänglarna fick lite bråttom att stå modell, så därför blev bilden lite mörk. Här är det bara rosorna och kjolen som är olika.

Jag har ett mörkare ylletyg till jackorna som passade bättre ihop med färgen på det randiga förklädet, kjolarna är av ett lappteknikstyg, så jag har inget speciellt "Tildatyg" på dessa änglar. Vingarna har jag dubbelt vadd i. När jag stryker vingarna håller jag strykjärnet på en liten stund och då smälter vadden så den blir tunnare och styvare, då får man en bra hållning på vingarna och dom blir inte så "sladdriga".


Rosetter...som alltid...

Här har vi en riktigt vacker vinterdag, -7 grader och solen tittar fram över trädtopparna. Nu ska jag ta mig en promenad medan solen ännu är framme, kanske jag kommer på vad jag ska köpa för julklappar under tiden jag går. Jag har nästan alla klappar klara, men det är alltid svårast att hitta på nåt åt den som jag delar hus och hem med...

17 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Dom är ju så söta som alltid!
Ha en skön promenad!

Unknown sa...

Åhh, jeg blir både imponert og inpirert når jeg ser alle de flotte tildanissenen og jentene du klager..., de er så UTROLIG FLOTTE... :o)

Jeg fikk så lyst til å sende deg et julekort! Hvis du sender meg en mail med adressen din, så sender jeg deg et i posten.... :O))

synaas@gmail.com


ønsker deg en flott advent!

klem

Maria sa...

De är ju så otroligt fina! Roligt att göra dem lite personliga, så att det inte blir massproduktion. Ha det gott!

HegeT sa...

Jeg blir så inspirert av å se alle de nydelige figurene du lager..!!..
Har prøvd meg på noen jeg også, men de blir ikke så fine som dine.....men øvelse gjør mester, så jeg får vel bare fortsette og øve....

koselig adventsklem
HegeT

H.T. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
H.T. sa...

Nice THREE GENTLEMEN & THE ANGEL with curly hair!
Fine Christmas Company:-)
I like them all!
Regards-HalinaDK-

/sorry-I had to remove the previous comment-I have made the letter-error and had no chance to correct/

Livet på Vestergård sa...

Så fina de är!
Jag har inte mina julkappar klara...får nog börja fundera ut nåt nu...
Kram Kicki

anke sa...

Der Adventwichtel, die beiden Engel und die Santas:

ZAUBERHAFT SCHÖN!!!!!!!!

.......wie immer!

Liebe Grüße von
anke

Nette Cecilia sa...

Igen så vackra tomtar ,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Helt otroligt fina tomtar och många! Jag håller på med allt annat än tomtar nu om kvällarna och julklappar finns här väldigt få! Det kommer nog att bli en fin jul hur som haver! ♥

LisaMatilda sa...

Fina tomtar!
Dina bilder blir så bra, jag tycker att det är svårt att fotografera inomhus nu - ljuset räcker inte till...

sytt å sånt sa...

ja nu får det räcka med tomte tillverkning här hos mej också, får ta tag i julklapps inköp istället har inte köpt en enda ännu.....Bra tips med vingarna...tack

Lycka är ~ Onnea on sa...

så fina, som alltid. Min tomte är på gångs. några delar sydda och väntar på att jag får mer tid.
~marita~

Linda sa...

Jättejättefina! =)

Country Giulia sa...

Complimenti per le tue bellissime creazioni.
Ciao Giulia

Linda sa...

Love this blog

Linda sa...

I would love to make these nisseman too