söndag 25 mars 2012

Finn Quilt dagar.

Så har jag då varit på mitt första Finn Quilt evenemang. Vilken helg det har varit. Jag är mycket imponerad av ledningsgruppen som ordnat allt detta! Två år har det planerats allt från utrymmen, mat, logi, program, arbetslistor för funktionärer, lotterier, möten, work-shops, var alla arbeten ska hänga och i vilken ordning och vilka som passar ihop, bjuda in försäljare, bordsreservering till middag osv. osv. L.K. har varit "spindeln i nätet" och jag tror hon är ganska slut, men nöjd, med denna helg i kväll. Vi har varit tre gillen som arbetat tillsammans för att ordna allt detta. Lappbiten från Jakobstad med omnejd har också varit med på utställningen med sin många, många fina arbeten. Jag har försökt att göra en kort sammanfattning av alla arbeten, tog över 150 st kort och det är en omöjlighet att visa alla arbeten, men här kommer det en hel del bilder från helgen som varit.

Ser ni katten i vänstra hörnet under Lappvärk 2006 ? ni kan väl aldrig gissa vem som gjort den bilden...

Varje block, som "rinner" nerför ledstången till vänster och höger, är olika lappgillens logon runtom i Finland som tillhör Finn Quilt, i mitten syns Lappbitens egna medlemmars block.

"Hav-Energi tema" och äldre arbeten...

Delar av Lappbitens utställning...

Detaljer...
...mera detaljer.

Det här sista kollaget av bilder är arbeten av en ung kvinna från St. Petersburg, tyvärr ser man ju inte hur otroligt vackra och detaljerade arbeten hon har gjort, mycket imponerande!


Hur ska man sammanfatta allt detta...jo...drygt 300 st kvinnor med ett gemensamt intresse...TYG! har träffats här i Vasa under två dagar. Jag har haft glädjen att vara en av dessa! Jag har träffat massor av trevliga människor, fått massor av ide´r, köpt några tygbitar som jag måste ha, ätit gott och fötterna värker, men vad gör det...för nu ska ni veta att det kliar i fingrarna att börja sätta saxen i mina tyger och börja sy...

8 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Tänker bara att där skulle man ha varit med. Ser helt fantastiskt ut med alla fina arbeten och inte att förglömma en massa kvinns med samma intresse. Lyckliga du som var med.

Rose Garden Malevik sa...

Göta Petter så härliga färger...
Hoppas allt e bra..
å missa nu inte........

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Nette Cecilia sa...

Tänkte nog att jag skulle komma dit idag men den här dagen blev så kort,ta ett fotbad nu ,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Där skulle jag ju ha varit! Nu ägnade jag tiden åt en son och en stund i solen. Nåja, roligt att du hade en lyckad och inspirerande helg! Tack för att du delar med dig! ♥

evaj sa...

Men säger bara OJ!!!!!!Vilken helg ,,vilka arbeten och Tack för du delar med dig ,,så vi som inte var där kan också få njuta!!

Pilar sa...

I like to see the photos of your blog
Kisses from Spain.

Janne i Fagerlia sa...

Dette hørtes utrolig trivelig ut. Skulle gjerne ha vært med på en slik kreativ samling hvor alle har samme interesse. Skjønner det finnes mange flinke damer rundt om ....

nattugglan sa...

Va härligt.. jag kunde inte komma mej iväg..o det va synd..tycker jag nu då jag ser alla fina saker.