tisdag 6 mars 2012

Pastell

Tillbaka till mina egna färger som jag tycker om att sy i, pasteller. Dom sista vinsterna är inslagna i cellofan och levererade. Det är mugg/glasunderlägg som jag sydde på hösten.

Jag har klippt ut bilderna i en panel och sytt runt med tyger som hör till samma serie.

Det blev fyra underlägg i varje förpackning, 20 st allt som allt.

Gröna, blåa, gula och dubbelt rosa. Panelen har motiv med muffins, tårtor, kaffe/choklad, småkakor, tygerna har körsbär, små muffins, bollar och kalas-tema i pastellfärger.

Garnen har jag haft i skåpet länge och än kan jag inte bestämma vad jag ska göra av dem, kanske blir det mormorsrutor...

En gammal kaffekopp med rosor och prästkragar hör väl ihop med ett riktigt kafferep, med sju sorters kakor...

Här har vi strålande solsken, men nu på morgonen var det hela -19,9 grader här! Nu är vi uppe i noll grader. Det är ju den tiden på året när nätterna är kalla och dagarna är soliga och varma. Nu ska jag sätta mig på trappan och njuta av solen och en mugg med kaffe, utan sju kakor! Ha det så bra!

20 kommentarer:

Salada de frutas sa...

parabéns pelo seu blog....ele é maravilhoso e me inspira muito!!!
Beijo
Ana Ulian

Vform sa...

Hej!
Javisst är du värd en solskenspaus efter väl utfört arbete ... som det heter!
JÄTTEFINA fräscha underlägg!
Önskar oss alla att detta väder bara fortsätter ;O)
KRAM!

Helén sa...

Åh, vilka fina underlägg, vilket jobb du lagt ner.//helen

Mys och hemtrevnad sa...

vad duktig du är på att sy...jättefina grejer! Jag dricker med kaffe utan kakor....kramis semlan

Lyckoslanten sa...

Vilken häftig elefant i förra inlägget! Niger och bockar när jag ser alla dessa fina underlägg! Gillar dessa soliga eftermiddagar med nollgradigt fram om det som bjuds tidiga morgnar!
Ha det gott! ♥

annika sa...

Å jag njuter av dina fina underlägg! Jag gillar också den färgskalan men tilltalas också av svart, lila kombinationen. Bra att du skrev det där om vändöppningen för ibland är det så smalt då man ska vända.

Önskar att jag kunde komma till Vasa för att se allt fint som ni har sytt.

Ha det gott i solen

Kram

Helene sa...

Kanonfina... skönt med lite vårfärger nu efter mörkret...

Annelis hantverk sa...

Jättefina underlägg till så fantastiskt vackra koppar som du har!
Underbart tyg du hittat!
Ha en skön dag!

Nette Cecilia sa...

så fint jobb du gjort ,kram Nette

Livet på Vestergård sa...

Nu har jag missat en hel del inlägg här ser jag. Så fina saker du gjort till lotteriet!
Härligt soliga dagar vi fått njuta av.

Ineke Original sa...

Fantastic! Love the cupcake fabric!

Vardag och flärd sa...

Så vackra underlägg i ljuvliga färger! Och din kaffekopp är bedårande!
Kram Eva

Janne i Fagerlia sa...

Flott med pasteller :)

Lilla Pysselvrån sa...

Mycket fina underlägg!! Härliga färger och tyger. Får man fråga vad det är för tygserie?

Koppen är bedårande, är väldigt svag för vackert porslin.

Hoppas på en vår snart, men det har varit kallt senaste dagarna, man får väl härda ut några veckor till..

Kram, Erica

eva sa...

Jisses, vad du har jobbat! Med fantastiskt resultat för de är helt underbara! "Mina" färger så jag smälter som smör....- vilket jag hoppas att vår snö ska göra snart också. Önskar dig och alla andra fantastiska dagar på utställningen och hoppas att du tar lite bilder så att vi, som inte kan åka dit, kan få en glimt också ;-)
Kram

M. Santos sa...

Tienes un blog muy bonito. Felicidades por tus trabajos.
Besos

Lappeklipp sa...

Dina underlägg är som balsam för själen och grytlapparna med tillhörande hjärtan som grädde på moset! Blir ett sjudundrans lotteri.
Ha en fin avslutning på kvinnodagen!

Louise sa...

Oj så härligt....man blir sugen på glass och karameller och vår när man tittar in hos dig ;)

Anonym sa...

I love... Cute, beautifull, Hugs

Anonym sa...

I love your works. Cute, cute.. beautiful, Hugs