torsdag 22 mars 2012

FQ Vaasa 2012

I morgon börjar det! Då ska vi ställa i ordning med "Finn Quilts dagarna" här i Vasa. Det blir utställning av arbeten i lappteknik i teman: Havet och Energi, sen är det också utställning av äldre arbeten som har det där lilla extra.

Vi är tre gillen här i stan, två finskspråkiga och en svenskspråkig, "Lappvärk" som jag tillhör, som ordnat detta evenemang. Vi har sytt minst 10 väskor var att dela ut till medlemmar med info- och reklam i, sen tema-arbeten, lotterivinster, jo-jon till servettringar osv., osv.

Jag ska fungera bl.a. som vakt vid utställningen, om det innebär att jag ska ha en skottsäker väst på mig och batong i handen och slå alla på fingrarna som rör textilierna vet jag inte, men jag tror att jag hellre bara pratar och tar hand om besökarna så gott jag kan...

Jag, och alla som deltar och arbetet med det här evenemanget, ser framemot helgen, det ska bli roligt! Lördag är för Finn-Quilts medlemmar, det blir årsmöte på eftermiddagen och sen på kvällen blir det middag för medlemmarna på ett stort hotell här i stan.

Söndag 25. mars är det öppet för allmänheten från kl:12:00 - 15:00, Vasa Yrkesinstitut, Krutkällarvägen 2, Vasa ( där Kvinnornas Julmässa ordnas ). NI ÄR ALLA HJÄRTLIGT VÄLKOMNA! Det blir försäljning av olika saker, lotterier och mycket mer, men framför allt kommer det att vara fullt med trevliga människor att prata handarbete med. Jag kommer att få en riktigt trevlig helg och jag hoppas att ni också får det!

6 kommentarer:

annika sa...

Hade jag varit i närheten då hade jag absolut kommit för det låter mycket intressant.
Lycka till och ta hand om besökarna.

Vi åker buss till Köpenhamn i morgon 45 glada flickor!

Kram

Vardag och flärd sa...

Du kommer säkert att få en alldeles härlig helg! Dit kan jag inte komma, är glad att jag kunde besöka symässan här i Göteborg för ett tag sedan.
Ha en härlig helg!
Kram Eva

Catarina sa...

Oj va synd att jag inte är hemma då. Vi åker norrut på semester på söndagmorgon.
Det där låter ju jätte intressant. Ordnas det på olika ställen i Finland från år till år. Eller är det jag som har missat att det har varit i Vasa tidigare.
Önskar dig riktigt trevliga dagar på mässan!
Catarina

eva sa...

Vilka härliga dagar du har framför dig! Textilier, glada människor, skratt och en hel massa inspiration - kan det bli bättre! Jag hoppas, som jag sagt förut, att det blir en massa bilder framöver på din blogg för oss som inte kan deltaga. Tulpanerna i riset är helt underbara!
Ha en härlig helg!
Kram

Nette Cecilia sa...

Mycket att stå i för dig ,jag blev ju tillfrågad om att komma dit o sälja men jag lämnade bort sist o slutligen o det var bra för jag hade inte orkat efter allt jobb jag gjort i affären ,ha det så bra ,kram Nette

Vform sa...

Så synd, jag är på väg till stan på lördag! Skulle gärna kommit söndag men det passar inte!
Nåja, kan besöka din blogg så får man väl se mycket från evenemanget ;O)
Ha så kul och LYCKA TILL!!