lördag 31 mars 2012

Sista paret ut!

Det ska väl vara en höna till Påsk och då behöver hon ha en gås som sällskap, tycker jag...De blev klara i början av veckan och nu tror jag inte det blir ett stygn till sytt före Påsk, men man vet ju aldrig...

Alla påsktildor är ur boken "Påske med Tildas venner", en av mina favoritböcker, när det handlar om handarbete alltså.


Hönans långa taniga ben...

...och gåsens breda tjocka fötter.

Jag fuskar med näbbarna! De ska egentligen sys ihop med "kroppstyget", men det är svårt att få sömmarna att passa ihop med varandra, då är det lättare att måla dem med textilfärg och då passar dom alltid perfekt ihop.

Så har då sista dagen i mars kommit och våren kom av sig helt här. Det har snöat och varit minusgrader men nu skiner solen, det finns hopp om att våren hittar tillbaka hit igen. Önskar er en fortsatt trevlig helg!

21 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Herlige høner. Så smart å male nebbene med tekstilfarge. Takk for tipset!

Riktig god påske til deg!

maja sa...

De är ju för fina. Glad Påsk på dig
Maja

annika sa...

Det var bra att man kan måla näbben för den hamnar alltid lite fel.
Här råder friska nordanvindar men snöfritt. Kanske att det kan bli lite varmare snart....

Trevlig helg till dig också
Kram

Unknown sa...

É de ficar apaixonada,só de olhar para esses patos.
Love Fernanda from Brasil.

Lena sa...

Vilka mysaiga kompisar! De ser ut att trivas ihop.
Glad Påsk!
/Lena

Lena sa...

mysaiga!!! Vad är det för ord? Jag menar mysiga!
/Lena

MARTHA THORMAN VON MADERS sa...

Maravilhoso!,,,,,,
Martha

Kleiner Naehtempel sa...

wunderschön haste du wieder genäht .
zuckerzuckersüß
ich wünsche dir ein tolles wochenende
liebe grüße birgit

Nette Cecilia sa...

Du är så flitig med dina tilda projekt o allt blir vacker ,trevlig lördagkväll ,Nette

Ceramiczny Kamień sa...

They are amazing! You create beautiful things! Regards :)

Vardag och flärd sa...

De är fantastiskt fina, du är så himla duktig! Och jacg tror säkert att dju kommer att sy några stygn innan påsk, du kan nog inte låta bli!
Kracm Eva

Vardag och flärd sa...

Aj, så många stavfel, jag måste lära mig att läsa igenom innan jag skickar!!
Eva

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej, vilken fin blogg jag hittade! =)

Kika gärna in hos mig, jag har en utlottning i samarbete med nätbutiken Caesar's hem. Du kanske vill vara med?

Kram Emma

AgueroSandra sa...

Me encantan son muy graciosos y tiernos besos Sandra.

intebaravitt sa...

Ibland är det skönt att fuska! Speciellt när det blir så bra! De är otroligt fina, gillar också den boken men har bara provat kaninerna ännu...

Connys Cottage sa...

Hello,

your tildadolls its sooo sweet.
I like it very very match.

greatings send you Conny

M. Santos sa...

Me gusta mucho como te han quedado, el color y las telas elegidas.
Un beso

Lilla Pysselvrån sa...

Oerhört fina!! Önskar att några sådanna där Tilda-hönor fick komma och bo hos mig också, men jag får ju aldrig tummen ur att sy några egna. Tur att man kan gå in på din blogg och njuta lite här istället!!

I helgen har jag sopat altanen och skulle plantera ut några penseer och påskliljor tänkte jag, men så fick vi snöstorm.. typiskt!!

Önskar dig en skön helg! Kram, Erica

StrandviksVillan sa...

Skriver ännu en gång: Jag blir sååå imponerad varje gång jag ser dina "småttingar"!
Härliga häxor, kaniner och underlägg!

Ha det så bra!
Ann-Christine

Lizzan sa...

Vilka underbar påskfigurer!! Även här har våren kommit av sig...men den tar nog fart igen snart...
Kram Lizzan

Il nastro a pois sa...

Beautiful colors and very nice pictures!

Ciao,

Analia & Barbara