tisdag 24 juli 2012

Två Vänner

Jag har sytt "To Venninner" ur boken "Tildas Landsted" åt två väninnor! Båda ville ha sina änglar i vitt och gärna skulle dom vara "fluffiga" också.


Jag gör alla min Tilda-dockor olika, så fast de här båda skulle vara vita så är dom ändå olika.


Den ena fick svart hår utan krona och den andra ljust hår med krona men båda med en ros i håret. Det svarta håret är av "Marks kattens, TEDDY" och det finns tyvärr inte mera att få tag på, bara om man hittar nåt gammalt lager, det ljusa håret är av "Drops Alpaca Bouclé" och det finns att köpas i affären.


Vitt och "fluffig" blev det med chiffong- och organzatyg, pärlor, band och spets!


För att få de små ballerina skorna på änglarna så fuskar jag och målar dit dem med textilfärg, i boken är de utan skor men jag tycker det ser finare ut med små skor på fötterna.


Änglarna är sydda i vita lappteknikstyger och till hud använder jag vanligt beigefärgat bomullstyg.


De sitter på en korg full med täcken, men om det finns nån ärta där under vet jag inte...


Jag vill ge alla en ros som tittar in till mig och jag vill säga TACK för alla kommentarer jag får. Idag har vi grått och mulet väder här men ännu inget regn. Ni ska ha en fortsatt bra dag!

24 kommentarer:

Gudrun sa...

Dina änglar är så ljuvliga och alltid så välsydda.
Sommarhälsning från Gudrun

Catarina sa...

Så fina, så fina! Som det alltid blir när du syr!

Ha det bäst!
Catarina

Lyckoslanten sa...

Beundransvärt att du får till sådana ljuvligheter mitt i sommaren! Jag kommer knappt ihåg hur man gör mera! ;o)

Vardag och flärd sa...

Du är så fantastiskt duktig och änglarna är ljuvliga och välgjorda!
Ha det riktigt fint!
Kram Eva

paula sa...

beautiful
Paula

Anonym sa...

Hej! Detta blir min första kommentar här hos dig, fast jag följer din blogg desto oftare;)
Ljuvliga änglar o skapelser:)
Min fråga till dig är ifall du alltid använder dig av beige bomullstyg till skapelsernas kroppar/hud elr? Jag kan tycka det är svårt att få till det med det rena bomullstyget o syr helst kroppar av panduros egna docktyg, fast det är desto dyrare! Kram Renee

Tilkkureppu sa...

Ihania, ihania!

eva sa...

Åh, vilket underbart par du har gjort igen! De är fantastiska och lyckans väninnor som får dessa ljuvliga änglar!
Kram

Anna sa...

Jättefina och välgjorda som vanligt. Jag är så imponerad av dig.

Clara sa...

Your angels are beautiful! :)

Greetings, Clar

Jojjo sa...

Superfina!

Marcela Gmd sa...

Beautiful!!! nice blog!! take a look on my blog and if you like we can follow each other?
Besos, desde España, Marcela♥

Paula sa...

Kaunis prinsessa ja hänen hovineitonsa. Aina yhtä upeita!

I det blå huset sa...

Som vanligt är dina änglar ljuvliga!!

Käranån sa...

Till Renee!
Jag använder alltid vanligt bomullstyg/lakanstyg till kropparna, jag tycker det är stadigare och inte så glest vävt som riktigt tildatyg. Jag syr med SMÅ KORTA stygn.
Hoppas att du läser detta, ta kontakt på e-mail tilda@netikka.fi om du undrar över nåt annat.
Käranån/Ann-Sofi

Anonym sa...

Hej , ja dina änglar är verkligen så fina!! Jag har precis börjat sy Tilda änglar, det är så roligt, så bra att få lite tips av dig, tack ! Jag undrar din stoppning av änglarna är så perfect , mina blir lite buckliga , har du något tips? Mvh Carina

Gugis Pärlor sa...

Verkligen, sååå snygga! Det är ju absolut det bästa att få göra varje exemplar personlig, gillar också att änglarna har skor på fötterna och det var ju en väldigt smart lösning att måla dit dem! Tack för din omtanke!

Kram Gugi

Alicia sa...

Bellisimos tus angeles Tilda¡¡¡¡

Anonym sa...

Alltid lika vackra och välgjorda änglar.
Hälsningar från Anci Jeppis.
Ha det gott !

Lappeklipp sa...

Vackert, vackert......som väntat!!!!!!
Det var ett fint reportage om herr Käranån i tidningen, otroligt välarbetade alster han åstadkommer.
En hel bukett rosor till dej för din fina blogg!

Hantverkarglädje sa...

Oj vad de var ljuvliga. så upp piffade i sina fina kjolar. Du är minsann full av idéer och energi.

evaj sa...

Många timmars arbete ligger bakom dessa underverk!!Kram till dig

Roni sa...

Fantastiska detaljer:D

Pilar sa...

Romanticas y bonitas