lördag 10 januari 2009

2 Kattor

Vi har redan en katt, men han gör precis som han vill, dom här två kattorna står där dom står! Nasse, våran katt, låg på "sybordet" och följde måttligt intresserad med utvecklingen av mitt kattprojekt. När jag var klar, visade jag honom resultatet och fråga vad han tyckte...han nosade på den ena och bet den i örat!! Tygkatt eller levande, försök inte, här är det Nasse som regerar!!





Kattorna är ca 20 cm höga. Jag fyllde först med vadd, sen tog jag en tratt och hällde risgryn i botten. Det gör att dom står stadigt och bra. Jag tycker dom är gulliga med sina fåglar i famnen. Som tur är, är Nasse så klumpig, så det är väldigt sällan han råkar få tag på en fågel att hålla i sin famn...

4 kommentarer:

linéa sa...

Såå fina de blev!!!
Jag har inte ens kunnat hitta något tyg som passar så mina dröjer.
Trevlig helg!

Lizzan sa...

Vilka fina katter, jag undrar hur mina kissar skulle reagera om de fick sällskap av några liknande :)
KRAM
Lizzan

Laila L S sa...

Takk for hilsen på min blogg. Flotte katter du har laget. Håper Nasse lar dem være i fred og ikke prøver å leke med dem....
Ha en fin helg!

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så fina!
Kram Lallis