måndag 19 januari 2009

Ny vecka

Mitt "An Angels Story"-täcke har vilat sen sista veckan i november, när jag fick klart alla blocken, och jag blev faktiskt klar inom min egen utsatt tid!!! Nu har jag sytt alla ramar färdigt runt blocken och håller på som bäst med alla 320 st. lappar som ska vara mellan alla block...Det är intressant att titta på hur andra har sytt sina täcken och hur olika dom blir, i färger och nyanser, fast grundmönstret är detsamma. Jag har tänkt mig att mitt ska vara klart inom detta år...




Två av mina favoriter. Jag har inte samma tyger på applikationerna som jag har till lapparna, trodde inte tygerna skulle räcka till allt, men det hade dom gjort ändå...

Jag valde mörkare tyg till ramarna och ljusare tyg till lapparna.
Min trogna "hjälpreda" kommer ofta på besök i mitt syrum, tar absolut ingen hänsyn till vad som pågår där, bara han får titta på sin fåglar som flyger utanför fönstret...

...nåja, han tröttnar ganska fort, det är betydligt bekvämare att ligga i sin egen säng, än att ligga på alla tyger , mönster, trådrullar, pennor, papper...


Jag har fått en ny utmärkelse av My Craft Blog, TACK!


Den text som hör till, är följande: Den här bloggen investerar i och tror på närheten - närhet i rum, tid och förhållande.Dessa bloggare är ovanligt charmig och söt, och syftet är att hitta och vara vänner. De berörs inte av utmärkelser och självsäkerhet. Vår förhoppning är att när banden för dessa priser är i bitar, kommer även mer vänskap att ha fortsatt propagera,växa. Ge lite extra uppmärksamhet åt dessa: Ge denna utmärkelse till sex bloggare som måste välja sex nya. Ta med denna text i din utmärkelse.

Jag är ju så himla dålig på att ge vidare till nån speciell, jag kan bara inte välja bland alla som jag besöker, så nu gör jag det enkelt för mig, IGEN; och ger åt ALLA som vill ha denna fina utmärkelse!! Ha en bra vecka!!

7 kommentarer:

Christine sa...

Your angel blocks look great. I've just finished my second block. Very cute cat.
Christine

linéa sa...

Vad fint det blir, tygerna är jättefina! Vad långt du kommit.
Grattis till utmärkelsen!

Anonym sa...

YOUR ANGEL BLOCKS IS BEAUTIFOUL!!!!

Huset på toppen sa...

Nydelig teppe du holder på med, lyst og fint synes jeg det blir!!Gleder med til se det ferdig!!
Ha en fin, fin uke!
Klem Linda

umulie sa...

Gratulerer med nok en award! Det teppet ditt er helt herlig! Gleder meg til å se det helt ferdig! Ha ei fin og kreativ uke!

Susanne sa...

Jag har också någonting till dej =)

Elzie sa...

Vilket jobb du tagit dig an. Kommer att bli superfint när det blir klart.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie