fredag 30 januari 2009

Blomma & Bi

Ännu en materialsats som legat i hyllan och väntat på att bli sydd. Det är ur samma serie som " Bamse & Kanin ", nämnligen "Tilda-Theo & Thea"-serien. Kronbladen runt huvudet på Blomman är lite knepiga att få fastsydda så att dom passar in, men med lite tålamod så gick det också. Den här gången såg jag till att vända kropparna rätt väg, för som många såg i förra inlägget, så är kroppen på "Kanin" felsvängd så magen blev platt...stackarn...Av alla fyra "mjukisdjuren" är "Blomman" min favorit.
Jag fick den nya boken Tildas Landstedt igår, den är helt enkelt underbar...färger, tyger, alla olika modeller...jaa, det blir en väldigt rolig vår som jag
har framför mig...
Nu vill jag önska alla ett riktigt skönt veckoslut och TACK alla
ni snälla som besöker mig och alla ni som skriver en kommentar!

Bi & Blomma, visst blir man glad av att bara titta på dom...

Biet har små blåa vingar att flyga med, håller hårt om hjärtat så han inte tappar det...

Blomman riktigt lyser i sin klara rosa/gröna färger, min lilla favorit...

12 kommentarer:

Elzie sa...

Vilka underbara figurer. Du är ju så superduktig.
Hoppas du får en skön helg.
Kram Elzie

Lizzan sa...

Så fina figurer du syr, det börjar klia allt mer i mina fingrar att testa sy nån Tilda figur, får se om jag kommer till skott. Kram L

Huset på toppen sa...

Å,åå så søt blomma og bien var!! Disse her har jeg ikke sett ferdig laget før:) Koselig!!
Ønsker deg en riktig fin og trevelig helg!!
Klem:)

linéa sa...

De är jättesöta!
Ha en skön helg.
Kram

Lappeklipp sa...

Oooooo så fina de är och alltid lika proffsigt sydda, att herr Kanin hade magen lite annorlunda beror på att han varit på gym för att komma i badstrandsform inte på grund av att du skulle ha gjort fel, det vet ju varenda kotte! Ha ett finfint veckoslut!!!!!
Kram

Anonym sa...

så skjønne de er! Minner meg om sol og sommer...sukk.... God helg til deg og dine!

Lallis - liv och leverne sa...

de var helt och hållet underbara!!
Kram Lallis

Lycka är ~ Onnea on sa...

Hej på dej..du orkar då sy så sött hela tiden. Vårigt känns det med dessa små figurer. Biet är nog så go'.
Ha ett fint veckoslut!
~Marita~

Randi sa...

Vilka underbara skapelser!
Jag är jätte-imponerad.
Kram Randi

Josali sa...

Die sind ja zuckersüß!
Liebe Grüsse
Christine

Piq sa...

Jag har lånat ut mina mönster.
Och ej fått tillbaka dem. Kan jag köpa kopia av bi-blomma och theo-thea
Pia

Emelie sa...

Man kan inte få köpa det mönstret av dig ?? har letat som bara den.. Tänkte om du kunde rita av det på ett smörpapper och sen skicka det.. betalar ju..
Vorre en jätte tjänst då jag vill sy detta till min systers nykommling.

mvh Emelie
Maila gärna om du är intresserad emeliegerdin9@msn.com