onsdag 28 januari 2009

Bamse & Kanin

Jag har plockat fram en materialsats som jag har haft en längre tid i hyllan, och sydde Bamse & Kanin. Dom är ur serien " Tilda: Theo & Thea ". Jag har sytt dom tidigare, men med andra färger, men dom här är i originaltyg och jag kommer att behålla dom själva.
Jag väntar på den nya boken: " Tildas Landstedt ", och nu kan man ju se på postens sida var paketet finns i landet, mitt paket var ca 100km härifrån kl: 6:36 i dag ...senast i morgon får jag BOKEN!!!


Bamse & Kanin, egentligen ska dom inte ha rosetter, men på det här sättet gömmer man skarvet mellan huvud och kropp.

Lilla Bamse...

...och Lilla Kanin!

Ni som är observanta, ser genast vilket stort fel jag har gjort på en av dom...jag upptäckte felet när båda var klara, men när jag ska behålla dom själva gör det inget... ser ni felet?

9 kommentarer:

Sol sa...

Så nydelige de er....Åh nå får jeg også lyst til å sy litt. Må bare blir frisk av influensaen først.... ha en god Onsdag!

jeanette sa...

Jag fick min bok igår....den är ju bara för ljuvlig!! Jag syr ju inte så mycket ur mina tilda-böcker, de är fina att bara bläddra i också :)))
men det ska bli intressant att se när DU sätter igång!!! ha de bra!

faster atta sa...

Ååå, så fina! Jaghar varit sjuk en längre tid nu så jag har inte kommit till skott att posta ditt mönster, postar imorgon. Jag lovar att skriva FINLAND på denna gång... ti-hi...

linéa sa...

De är så fina!!
Ett riktigt sött par.


Och angående felet så syns det ju inte.

Janne i Fagerlia sa...

Åååå, så koselige! Jeg har en venninne som strikker kosebamser, som hun oppbevarer samlet i en kjempestor kurv. Det er et trivelig innslag i stuen. Håper dine også får bo på stuen.
Du skriver at du har gjort en feil på den ene. Det eneste forskjellige jeg kan se på de to bamsene, er at guttebamsen har søm foran på kroppen, og jentebamsen ikke har søm. Er det dette du mener? I så fall er det uten betydning.

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Härliga katter, för att inte tala om grodan. Gör du dom själv? Och vilka jättevackra bilder du har av havtorn mm. Proffsverk! Dom skulle göra sig bra på en canvasduk.

Tack för gulliga kommentarer på min blogg.
kram.
Ann-Helen

Anonym sa...

Ja, du ble nr 12, så trenger jeg bare en kommentar til så har jeg ny rekord med 13 ! Jeg tror du har satt sammen kroppen til kaninen feil, sømmen kom på siden istedet for midt foran. Men det gjør da ingenting!

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så söööta!!
Är också intresserad av nya Tildaboken, men vill gärna ha den i svenska eller finska..
Fel..nä inget..eller menar du hjärtanen?!
Kram ~Marita~

Prästgårds Maria sa...

Jättesöta!
Jag köpte min bok i Östersund förra veckan. Så ljuvlig. Tyvärr hade de inte fått in nått av tillbehören. Jag ville snäck knapparna och de ljuvliga tygerna. Man har ju nått att vänta på nu då igen. Ha det gott!