onsdag 14 januari 2009

Utställning

Anledningen till att jag har sytt en del "småsaker" senaste vecka är att jag har en Tilda-utställning på Vasa stadsbibliotek, 12.1-7.2! Jag blev väldigt glad när en dam ringde och frågade mig om jag ville komma dit med mina Tildasaker, och det svarar man ju inte nej på. Ni som har vägarna förbi biblioteket är hjärtligt välkomna att se min utställning. Jag hoppas att jag kan förmedla lite glädje och inspiration med det som jag visar upp.
Vitrinskåpen var för låga för änglar på stativ och större saker,
men det ordnade sig att ha hyllor i fönstret för dom.


Jag har fått en utmärkelse av "Lappeklipp", hon som gör dessa fantastiska väskor! TACK! Jag har den förmånen att jag har sett flera av väskorna i verkligheten och dom är otroligt välsydda och fina.
Nu kan jag inte "fega ur" som jag gjorde sist, utan jag har tagit mig en funderare och ger den till någon som jag inte gett nån utmärkelse till tidigare.
Lallis Liv och Leverne, skriver fantastiska inlägg...
Sytt och Sånt, Tildafantast...
Tennarmband / Vintersmycken, gör väldigt vackra tennsmycken...

22 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Goa goa du, vad jag blir glad!
Tack, vännen.
Och den du fick är då Så väl värd.
DU har en härlig blogg.
Kram Lallis

linéa sa...

Grattis till både utställning och utmärkelse!
:-)

Lizzan sa...

Det var en imponerande samling saker du har på utställningen, synd att det ligger så långt bort annars skulle jag helt klart gjort ett besök. KRAM L

jeanette sa...

Ojojoj....det är faktiskt länge sen jag varit till Vasa senast... Ser ju bara så tjusigt ut!!! Grattis!!!

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Tack, vad otroligt gulligt. Stort tack för den fina utmärkelsen! Vad glad jag blir. Vilka otroligt fina saker du har, såna man blir glad av.

Många kramar från Ann-Helen i Luleå

Lappeklipp sa...

Nämen, oj men VA!!!! Här har du fixat och donat med en superutställning och inte ett piip om saken! Hur lång tid kommer du att vara där?
Ha det gott!
Kram L.

sytt å sånt sa...

Tack! för utmärkelsen, jag är sååååå glad!
Underbar utställning, hoppas att du får många besökare, önskade att jag kunnat vara där.

Stina Blomgren sa...

Åhhhhh...utställningen är jättefin...Grattis till den!!
Och utmärkelsen ---den är du väl värd! :o)

Lycka är ~ Onnea on sa...

Ta en titt i hobbybloggen min ;)

Janne i Fagerlia sa...

Det ble den nydelig utstilling. Og for en produksjon......... Du er kjempeflink!
Lykke til!

Christine sa...

Wow. Thanks for sharing all these lovely Tilda items.
Christine

Lallis - liv och leverne sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg.
KRam Lallis

Camilla sa...

Åhh va jag hade önskat att jag hade vägarna förbi, då hade jag kommit in o tittat på allt fint du ha sytt...du e jätteduktig ...blir avis på dej:-)
kram

Elzie sa...

Vad roligt att du har en utställning. Och vilka otroligt fina saker du visar upp. Man vill ha allt, ha, ha.
Grattis till utmärkelsen också. Du är väl värd den.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

Voi miten ihania Tildaluomuksia!
Kävisin näyttelyssä, mutta asun liian kaukana. Paljon oletkin saanut aikaan :-)

umulie sa...

Så flott utstilling du har! Jeg har nettopp gjort ferdig de "gamle" Tilda badedamer og en nisse guirlander. Nå har jeg tegnet av 2 Tilda Angels og klippet til 6 serviett vesker fra Påske med Tildas venner. Greit å ha mye å gjøre på engang.... Ha en fortsatt fin helg.

Hattara sa...

Voi kuinka ihana näyttely!!!
Aivan upeita Tildoja olet tehnyt!!!
*huoh*

Angel.Pearls sa...

Åh, vilket gulligt ställe jag hittat till..Jättefint handarbete du gör!! Skulle gärna se din utställning -vilket bibliotek??! Ha en fin vecka// Eva

Susanne sa...

Grattis till utställning!! Vi kommer till Vasa nästa vecka, så jag måste går och titta utställingen då =)

Sølvis blog sa...

Gratulerer med utstillingen, den var flott. Jeg så noen bilder i en annen blogg, og fant derfra veien hit.

Lena sa...

Grattis till både utställningen och utmärkelsen. Jätteduktigt av dig :) Jag läste om dig också i tidningen om din artikel. Den var jättebra tyckte jag.

Anonym sa...

Stort Grattis till utställningen! Så synd att du bor så långt bort ;(
Du är så otroligt kreativ och ambitiös - sällsynt kombination!
Stor kram Randi