söndag 4 januari 2009

Tilda sniglar

Så är julen bortstädad här hos oss, nytt år har börjat och bara Trettondagen är kvar att fira. Här har vi -14 grader och snö, så då passar det väl att sy något vårlikt som ett par sniglar. Som tur är, är det två fredliga Tildasniglar och inte några mördarsniglar...

Det är dom första sniglarna jag har sytt, det är bara två delar att sy och montera ihop, väldigt enkelt mönster att börja med för alla som inte är så vana att sy. Mönster ur "Sommer i Tildas hage"



En trollslända har hittat en lugn plats att sola sig på och jag tycker tyget är så fint med små hjärtan bland blommorna, passar perfekt till snigelhus...


Det dröjer några månader ännu tills man får se riktiga sniglar och trollsländor...

14 kommentarer:

Huset på toppen sa...

Godt nytt år,og godt bloggår 2009:-)
Så fine og vårlige snegler du har laget:-)Det flotte blomstrete stoffet du har brukt sammen med rutete stoff på øyenstikkeren, det passet så fint sammen!! Jeg laget en segl når boken kom, og brukte den som knappenål pute,lurer litt på hvor jeg har gjort av den!!!!!
-6 gr og sol, litt snø og veldig glatt. Slik har været vært her hos oss i Bergen i dag!!
Ønsker deg en fin uke,kose deg med sying og innehygge:-)

Klem
Linda

Lizzan sa...

Härligt att få bort julen, vi har lite kvar i huset. Längtar efter att börja sy vårsaker. Efter att ha sett dina fina sniglar så får jag lust att utmana mig själv med att testa nått tilda projekt. Året är ju långt :) God fortsättning!

sytt å sånt sa...

Jag har inte städat bort julen än. Jag vill njuta lite till, fast visst är det skönt när den är undanröjd. Här har vi lite snö och 11 grader kallt. Nu längtar jag också att få sy lite annat än julsaker, jag får börja att ladda upp för påsken om jag ska hinna allt jag vill sy. Sniglarna är jätte söta, har inte provat på att sy dem men blir frestad av dina.
Tjingeling

Lappeklipp sa...

Ooooo så söta sniglar och trollsländor, sommarkänsla för hela slanten, om vi ändå vore där redan.
Ha en fin söndagskväll!
Kram

Janne i Fagerlia sa...

Det gjør så godt å se disse sommerlige tingene, og vite at det går mot vår. Nydelige farger du har brukt. Jeg har dette mønsteret selv, så jeg kommer nok til å sy en snegle jeg også.

Jeg har en liten ting til deg på bloggen min, som takk for koselige kommentarer i året som er gått.

Lotta i S-vall sa...

Åh vikken mysig blogg du har o vilja härligs små husdjur.
Hit kommer jag tillbaka.
Kram
Lotta

linéa sa...

Ja visst är det skönt att gå mot vår! Julen är bortstädad, bara köks
gardinerna skall bytas ut.
Sniglarna med sina trollsländor
är jätte söta.
Kram

Lycka är ~ Onnea on sa...

Gott nytt år!!
Vi har haft sol alla dagar och det har nog fått till lite vårkänslor i kroppen.
Ser att det har hänt hos dig också!
Jätte söta sniglar.
~Marita~

Christine sa...

I love your Tilda snails. They are so cute.
Christine in Australia

Umm-Yara sa...

Så söta sniglarna blev! Har mönstret, tänkt sy dom, men var ska jag hitta tiden?! :)
Kram från systerdootron i svärje

Anonym sa...

I LOVE YOUR BLOG!!!
ISABEL FROM CATALONIA.

Anonym sa...

Vilka jättesöta sniglar med sina sländor!!

Kram, Erica

Anonym sa...

Du gör otroligt vackra saker, jag hade lite tid över nu i skolan så jag googlade efter din blogg. Väldigt fina änglar och vad skall man kalla dom- mjukisprydnader.

Anonym sa...

Je découvre votre blog avec toutes ces jolies merveilles!!!
Vos créations Tilda sont belles comme j'aime.